پرداخت تسهیلات قرض الحسنه یکی از مهمترین ابزارهای خدمت رسانی کمیته امداد به نیازمندان بوده که هدف اصلی از آن گره گشایی از مشکلات خانواده های نیازمند است.
کد خبر: ۳۲۰۸۱۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۹ 31 October 2016
در نیمه نخست امسال تعداد بیش از 150خانواده مددجوی و نیازمند مورد حمایت کمیته امداد شهرستان ملکشاهی از تسهیلات قرض الحسنه این نهاد بهره مند شده اند.
 
به گزارش تابناک ایلام؛خسرو توکلی با ارائه گزارشی در این زمینه بیان کرد: برای پرداخت این تعداد تسهیلات اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 265 میلیون ریال از محل تسهیلات قرض الحسنه این نهاد هزینه شده  است.
 
وی با بیان اینکه متوسط پرداخت وام قرض الحسنه به نیازمندان بین 10 تا 50 میلیون ریال است افزود: گره گشایی از مشکلات ضروری نیازمندان و رفع پاره ای  از نیازهای فوری آنان از مهمترین اهداف پرداخت وامهای قرض الحسنه این نهاد  بوده است.
 
توکلی در ادامه تصریح کرد: به منظور رفع مشکلات ضروری و فوریتی نیازمندان علاوه بر تسهیلات قرض الحسنه کمکهای موردی و بلاعوض نیز در دستور کار این نهاد بوده و در نیمه نخست امسال بیش از 170 میلیون ریال بصورت بلاعوض به افراد واجد شرایط پرداخت شده است.
 
مدیر امداد شهرستان ملکشاهی افزود: علاوه بر تسهیلات قرض الحسنه کارگشایی ،پرداخت وامهای اشتغال نیز یکی از مهمترین برنامه های این نهاد در این مدت بوده و در نیمه نخست امسال بیش از 60 طرح اشتغال زایی  برای کارجویان این شهرستان اجراء گردیده که در این زمینه بیش از 3 میلیارد و 860 میلیون ریال اعتبار اختصاص یافته است.
 
وی همچنین گفت: از آنجایی که یکی از پیش نیازهای  ایجاد اشتغال برای نیازمندان ارائه آموزشهای مهارتی است در این مدت بیش از 100 نفر از مددجویان جویای کار آموزش های مهارتی را فرا گرفته اند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار