کارشناس مسئول مراقبت بهداشتی مرزی استان کرمانشاه:
کرمانشاه- کارشناس مسئول مراقبت بهداشتی مرزی استان کرمانشاه گفت: پدافند غیر عامل در کشور اصلی مهم و بنیادین برای پایداری ملی در نظام محسوب می‌شود.
کد خبر: ۳۲۱۲۷۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۴ 31 October 2016
به گزارش تابناک و به نقل از مهر،کیوان خاصی اظهار داشت: پدافند غیر عامل پایداری ملی کشور است و شامل هرگونه اقدام و تدبیری بدون بکارگیری از سلاح نظامی برای دفاع در مقابل تهدیدات مختلف است.

خاصی پدافند غیرعامل را مجموعه اقداماتی عنوان کرد که قبل از خطر انجام می‌شود و در هنگام بروز هر گونه تهدید طبیعی و غیر طبیعی، موجب کاهش آسیب پذیری نیروی انسانی، ساختمان ها، تاسیسات، تجهیزات و اسناد در یک کشور می‌شود.

کارشناس مسئول مراقبت بهداشتی مرزی استان کرمانشاه بیان کرد: اگرچه لازم است بدانیم برخی بحران‌های طبیعی مقدمه‌ای برای بحران‎‌های بزرگ در جامعه هستند و با این دانسته می‌توان دفاع غیرنظامی را در راستای پدافند غیرعامل دانست و برای توسعه کشور از این مفهوم و فعالیت بهره برد.

وی در ادامه گفت: اقدامات پدافند غیرعامل شامل اصول اساسی و ملاحظاتی است که در اغلب کشورهای جهان، این اصول و ملاحظات با کمی اختلاف پذیرفته شده اما شیوه به کارگیری آنها ابتکاری، هنرمندانه و خردمندانه است به همین دلیل وسعت هر اصل به خلاقیت‌های فکری و شرایط زمان و مکان بستگی دارد و حد و مرزی برای این اصول نمییتوان تعیین کرد.

*بکارگیری اصول نرم افزاری پدافند غیرعامل از اصول سخت افزاری آن موثرتر است

خاصی پدافند غیرعامل را علم به کارگیری عوامل محیطی در خدمت دفاع یاد کرد و گفت: در پدافند غیرعامل هر آنچه در محیط وجود دارد از جمله زمین، ساختمان‌ها، پوشش گیاهی، شرایط فیزیکی محیط مانند دما و نور می‌تواند به عنوان عناصر طراحی دفاعی قرار گیرد.

وی تاکید کرد: نباید از دیپلماسی پدافند غیرعامل نیز غافل شد زیرا در بسیاری از موارد بکارگیری سیاست‌های مناسب و اصول نرم افزاری پدافند غیرعامل از اصول سخت افزاری آن تاثیرگذاری بیشتری دارد.

خاصی افزود: در طول تاریخ، بشر برای دستیابی به ملزومات حیاتی خود از جمله غذا و انرژی به گسترش و توسعه مراتع و زمین‌های کشاورزی و معادن پرداخته و یا برای دفع تجاوز دشمنان خود جنگ‌های بسیاری را پشت سر نهاده است.

وی بیان کرد: سلاح‌هایی که جوامع بشری قبل از دوران صنعتی در جنگ‌ها بکار می‌بردند دست ساز و بسیار ساده بودند اما در دوران معاصر به دلیل تحولات و پیشرفت‌های عظیم در فناوری و نوآوری ساخت این سلاح ها ی جنگی پیچیده رو به فزونی نهاده است و با توجه به اینکه جهان در دوران جنگ نوین بسر می‌برد اهمیت و حساسیت پدافند غیر عامل در کشور به عنوان یک اصل مهم و بنیادین برای پایداری ملی ضروری است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار