تابناک: در هفته جاری ۱۲ اثر تاریخی در سطح استان به ثبت ملی رسیده است. یکی از این آثار که به صورت اضطراری نیز ثبت شده است برج تاریخی کبوتر در درچه بود که چندی پیش مورد تعرض قرار گرفت و بخشی از آن نیز تخریب شد.
کد خبر: ۳۲۱۵۹۱
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳ 01 November 2016
تابناک اصفهان: با اشاره به اینکه حفظ آثار تاریخی موجود در استان اصفهان یکی از سیاست‌های اصلی این ارگان است، اظهار داشت: از این رو ثبت این آثار در فهرست جهانی و ملی در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشار به وجود بیش از ۲۰ هزار اثر تاریخی در سطح استان اصفهان، ابراز داشت: سعی داریم که به منظور جلوگیری از زوال این آثار آنها را حداقل به ثبت ملی برسانیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان با بیان اینکه در هفته جاری ۱۲ اثر تاریخی در سطح استان به ثبت ملی رسیده است، تصریح کرد: یکی از این آثار که به صورت اضطراری نیز ثبت شده است برج تاریخی کبوتر در درچه بود که چندی پیش مورد تعرض قرار گرفت و بخشی از آن نیز تخریب شد.

وی ثبت پل «سطل» را نیز از دیگر آثار ثبت شده ملی دانست و اضافه کرد: تنها دو پل در سطح استان اصفهان وجود دارد که آب از روی آنها عبور می‌کرده و معیاری برای سنجش میزان آب بوده‌اند که یکی از آنها پل «جویی» اصفهان و دیگری پل «سطل» در شهرستان دهاقان بوده است که در حال حاضر نیز نهر آب بر روی این پل جریان دارد.

الهیاری ثبت سرای «بلقیس» در اصفهان و دو حمام در زرین شهر را نیز از دیگر آثار تاریخی ثبت ملی شده اصفهان در هفته جاری عنوان کرد و ادامه داد: خانه‌های تاریخی ابوالقاسم و حسن احمدیان در شهر تودشک، برج تاریخی کبوتر خانه روستای تاریخی قورتان، برج تاریخی کبوتر خانه قلعه ترکی در روستای سرهنگ از توابع شهرستان لنجان، برج تاریخی کبوتر خانه حاج علی نظام در شهر اژیه، حمام تاریخی دستگرد، حمام تاریخی گلستان و انقلاب در زرین شهر، پرونده خانه تاریخی سرای بلقیس در اصفهان، مکتب خانه ملارضا در چادگان و خانه جهان‌بین در اصفهان از دیگر آثار تاریخی ثبت شده در اصفهان است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار