با گذشت 10 روز از تجمع کشاورزان ورزنه
تابناک: با وجود گذشت 10 روز از تجمع کشاورزان ورزنه و بسیاری از اهالی روستاهای اطراف و شرق اصفهان، وعده 10 روزه رئیس جهاد کشاورزی اصفهان، هم که نمایندگی همه مسئولان در بین کشاورزان حضور یافت، محقق نشد.
کد خبر: ۳۲۱۶۰۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸ 01 November 2016
تابناک اصفهان: با وجود گذشت 10 روز از تجمع کشاورزان ورزنه و بسیاری از اهالی روستاهای اطراف و شرق اصفهان، نه تنها هیچ مسئول استانی به غیر از رئیس جهاد کشاورزی شهرستان اصفهان برای آرام کردن کشاورزان در جمع آنها حضور نیافت بلکه وعده 10 روزه همین مقام مسئول هم که نمایندگی همه مسئولان در بین کشاورزان حضور یافت، محقق نشد.
 
روز اول تجمع کشاورزان بود که رئیس صنف کشاورزی شهرستان ورزنه و امام جمعه این شهرستان با جمعی از کشاورزان به گفتگو نشستیم که مقرر شد تا ده روز دیگر این مشکل را حل و فصل کنند.
 
در این مدت تنها نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی به دیدار با کشاورزان ورزنه رفته بود .
 
نماینده کشاورزان معترض ورزنه گفت: امروز تعداد تراکتورها و کمباین در ورزنه بیشمار است.
 
علی اظهری در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک با اشاره به اینکه با تمامی ارگان‌های مختلف ورزنه تعامل کردیم و امداد خواستیم که در ایجاد فضای آرام و بدور از تشنج و تشویش به کشاورزان یاری برسانند و آنها نیز متقابلا دست ما را رد نکردند، افزود: از حضور رئیس بسیج ورزنه و مسئول دبیر خانه بخشداری این شهرستان در بین کشاورزان که مایه امیدی برای ما شد ، تشکر می‌کنیم.
 
وی بیان داشت: ما هیچ خواسته ای به جز جاری شدن آب در جوی‌ها و صحرا و زمین‌های کشاورزی ورزنه نداریم و به محض اینکه آب جاری بشود همه تراکتورها به سر زمین خود بر می‌گردند.
 
نماینده کشاورزان معترض ورزنه ادامه داد: ما منتظر سخنرانی هیچ مقام مسئولی نیستم و حتی به انتظار دیدار هیچ مسئولی با کشاورزان ننشتیم ما تنها آب می خواهیم.
 
وی گفت : ما اعتراض نکردیم که خسارت نکاشت بگیریم بلکه ما تنها آب می خواهیم آن هم تا 28 همین ماه زیرا که تخصیص آب حتی در آذر و دی ماه برای کاشت فایده ای ندارد زیرا که با بارش باران و گل و لای مواجه می شویم.
 
وی گفت: اما با این وجود اگر هم قرار بر گرفتن خسارت باشد این خسارت محصولاتی که به دلیل کم آبی قابل به کاشت نبودیم باید پرداخت شود.
 
اظهری بیان داشت: چرخه اقتصاد کشور به کشاورزی است واگر کشاورزی انجام نشود به طور قطع بخش زیادی از اقتصاد کشور فلج خواهد شد.
 
وی بیان داشت: ما تنها تا 15 آبان ماه منتظر تخصیص آب هستیم و اگر آبی در زمین های کشاورزی ما جاری نشد دست به هر اقدامی خواهیم زد.
 
چپاول زاینده رود در هر دولتی
 
یکی دیگر از کشاورزان ورزنه هم با گلایه از اینکه چرا باید آبی که حق کشاورزان است و کشاورز با آن غذا بر سفره خانواده‌اش می‌برد به یزد برده شود و آن را برای صنعت یزد استفاده کنند، گفت: آبی که حق ما است امروز در صنعت یزد و کاشان استفاده می‌شود.
 
اکبر حیدری با اظهار اینکه از 10 تا 15 سال پیش فکر چپاول زاینده رود بودند نه فکر ساماندهی آن ، گفت: هر دولتی که آمد بخشی از آب را برای هم استانی‌های خود برد در دولت اصلاحات با ملی کردن آب، آب را از دست کشاورز اصفهانی کشیدند و به یزد و کرمان بردند و در دولت احمدی نژاد که خود از بالادست زاینده رود بود، آب را برداشت کردند و این بدبختی را دامنگیر کشاورزان اصفهان کردند.
 
وی بیان داشت: امروز ما باید حق خود را با هر زور و زحمتی بگیریم و تا پای جان خو ایستادیم.
کشاورزان با 20 هکتار زمین کارگری می‌کنند.
 
صادقی دیگر کشاورز معترض که از کودکی تنها حرفه‌اش کشاورزی بوده است و امروز 50 سال از عمرش می‌گذرد ، اعلام کرد: چرا من که صاحب 20 هکتار زمین هستم باید تنها 7 هکتار را زیر کشت ببریم و از همین میزان هم به دلیل نرسیدن آب 33 تن جو و گندم برداشت کنم.
 
وی با بیان اینکه با آب چاهی به ما وعده واهی دادند و امسال هم به نام ما اما به کام دیگران آب را باز کردند، ادامه داد: ما تنها دنبال احقاق حقوق خود هستیم و تا نگیریم دست بردار نیستیم.
صادقی بیان داشت: چرا باید کشاورزی که 20 هکتار زمین دارد، به کارگری روی بیاورد که حتی برای همین شغل هم برای بسیاری از کشاورزان نیست.
 
امروز با بردن آب برای صنعت یزد و رونق گرفتن کارشان شاهد گرفتن چنان عروسی های برای بچه هایشان هستیم که ما حتی پولی برای غذا نداریم و در حسرت عروس و داماد شدن بچه هایشان هستیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار