معاون اداره‌کل بهزیستی قزوین خبر داد:
معاون امور پیشگیری اداره‌کل بهزیستی استان قزوین گفت: طرح آموزش‌های پیش از ازدواج همه روزه با هماهنگی بهزیستی و با همکاری مرکز شهید بلندیان برای مراجعان آزمایش‌های پیش از ازدواج برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۲۱۶۴۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶ 01 November 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، محمدحسن نادری‌اثر در کارگاه تربیت مربی آموزش پیش از ازدواج که برای مشاوران و مدرسان آموزش پیش از ازدواج صبح امروز در استان قزوین برگزار شد با بیان اینکه مهارت‌های زندگی نقش مؤثری در کاهش آمار طلاق دارد، اظهار داشت: در راستای ارتقای سطح دانش مشاوران، مدرسان و جوانان در آستانه ازدواج و به منظور مداخله درست و به هنگام در امر ازدواج، ارائه مداخلات مشاوره‌ای صحیح به متقاضیان مشاوره در سال گذشته 85 کارگاه آموزش پیش از ازدواج به همت معاونت پیشگیری اداره‌کل بهزیستی استان قزوین برگزار شده است.

وی افزود: افراد آموزش‌دیده در طرح آموزش مهارت‌های زندگی ویژه دانش‌آموزان، آموزش زندگی خانوادگی و طرح آموزش پیش از ازدواج بیش از 14 هزار و 600 نفر بوده است.

معاون امور پیشگیری اداره‌کل بهزیستی استان قزوین خاطرنشان کرد: ازدواج یکی از مهم‌ترین تصمیمات زندگی هر فردی به شمار می‌رود و با وقوع هر ازدواجی خانواده‌ای شکل می‌گیرد که قرار است در آینده فرزندانی را تحویل اجتماع داده و موجب رشد و پویایی جامعه شود، اگر این ازدواج که پایه و اساس نهاد خانواده و در نهایت جامعه است آگاهانه، بدون آموزش و مقدمه و به هنگام صورت نگیرد، تأثیر مخرب و نگران‌کننده‌ای در جامه می‌گذارد.

نادری‌اثر با اشاره به موضوع افزایش آمار طلاق در جامعه، تبعات اجتماعی و فرهنگی آن را زنگ خطر برای خانواده و به طبع آن جامعه دانست و ادامه داد: با توجه به اینکه حل این معضل بزرگ اجتماعی نیازمند نگاهی کلان است مطمئناً آموزش معیارهای درست انتخاب همسر در کنار آموزش مهارت‌های زندگی می‌تواند نقش مؤثری در کاهش آمار طلاق در جامعه داشته باشد.

این مسؤول یادآور شد: طرح آموزش‌های پیش از ازدواج همه روزه با هماهنگی بهزیستی و با همکاری مرکز شهید بلندیان برای مراجعان آزمایش‌های پیش از ازدواج برگزار می‌شود.

معاون امور پیشگیری اداره‌کل بهزیستی استان قزوین تأکید کرد: همان‌گونه که برای به دست آوردن شغل دلخواه سال‌ها تحصیل کرده و پس از طی دوره‌های کارآموزی وارد شغلی می‌شویم در ازدواج هم نیازمند گذراندن آموزش‌های پیش از ازدواج و به دست آوردن مهارت‌های لازم برای تشکیل خانواده هستیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار