معاون فرماندار سرپل ذهاب گفت: برای اجرای طرح توسعه حرم احمد ابن اسحاق قمی (ره) این شهرستان 14 میلیارد ریال اعتبار از محل مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان کرمانشاه تخصیص یافت.
کد خبر: ۳۲۱۸۲۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۴ 01 November 2016
به گزارش تابناک و به نقل از ایرنا،عزیز کرمی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از روند اجرای طرح توسعه حرم احمدابن اسحاق سرپل ذهاب با بیان اینکه این طرح از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به استان کرمانشاه در دست اجراست، میانگین پیشرفت فیزیکی این طرح را 70 درصد اعلام کرد.
وی اظهارداشت: همسو با اجرای این طرح، احداث رواق شمالی حرم احمد ابن اسحاق (ره) با 650 مترمربع مساحت در حال احداث است.
رییس اداره اوقاف و امور خیریه سرپل ذهاب نیز در سخنانی، هدف اصلی در اجرای طرح توسعه حرم احمد ابن اسحاق قمی (ره) سرپل ذهاب را در راستای عمل به منویات رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی کشور است.
حجت الاسلام محمد قربانی حسینی بیان کرد: با توجه به اهمیت وجود حرم احمد ابن اسحاق قمی (ره) در سرپل ذهاب، تمامی امکانات و تدابیر لازم در جهت غنای فرهنگی این بقعه متبرکه به کار گرفته شده است.
وی ادامه داد: به همین منظور، بازدید و بازرسی از طرح توسعه این حرم در سه بخش بررسی فنی طرح، بررسی عملکرد پیمانکار و در بخش نظارتی صورت گرفت که در این زمینه رهنمودهای لازم به پیمانکار ، ناظر و مجری طرح ارایه شد.
احمد ابن اسحاق قمی (ره) یکی از اصحاب گرانقدر ائمه معصومین (ع) و از مراجع، محدثان و علمای بزرگ قرن سوم هجری است که توفیق درک امام جواد (ع)، امام هادی (ع)، امام حسن عسگری (ع) و امام زمان (عج) را داشته است.
آرامگاه این راوی و نایب چهار امام معصوم در شهرستان سرپل ذهاب زیارتگاهی برای دل های مشتاقان و دوستداران اهل بیت (ع) است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار