مدیرکل آموزش و پرورش استثنایی قم از بینایی سنجی و شنوایی سنجی و غربالگری 21 هزار نوآوز ورودی به کلاس اول در سال تحصیلی 95 - 96 خبر داد.
کد خبر: ۳۲۱۹۹۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۳ 01 November 2016
به گزارش تابناک قم، سید احمد آقا میری، با بیان این مطلب افزود: تاکنون این تعداد نوآموز که قصد ورود به کلاس اول را داشتند مورد ارزیابی بینایی و شنوایی قرار گرفتند، تا در صورت شناسایی نسبت به مداخله بهنگام و حل مشکل از طریق والدین اقدام شود.

وی،با بیان اینکه پایین بودن 4 درصدی تعداد پیش دبستانی های قم نسبت به پیش دبستانی های کشور مشکلاتی را در بحث غربالگری این گروه سنی ایجاد کرده است، افزود: بسیاری از کوکان پیش دبستانی به جای حضور در مراکز تحت نظر آموزش و پرورش این دوره را در مهدهای قرآنی دارای مجوز از طرف نهادهایی چون اداره کل تبلیغات و فرهنگ و ارشاد اسلامی می گذرانند.

وی با بیان اینکه این موضوع امکان انجام هر گونه مداخله بهنگام در بحث پیشگیری از اختلالات روانی در دانش آموزان را از ما سلب می کند، افزود: هم اکنون برای حدود 240 مهد کودک و پیش دبستانی که با مجوز آموزش و پرورش کار می کنند.

وی گفت: هدف آموزش و پرورش از ضروری خواندن تحصیل دانش آموزان پیش دبستانی در مهدهای تحت پوشش آموزش و پرورش انجام غربال گری و مداخله بهنگام بر حسب ضرورت است، از این رو اگر همه مهد کودک های استان اطلاعات نوآموزان تحت پوشش خود را به آموزش و پرورش استثنایی قرار دهند، امر پیشگیری از مشکلات روانی در دانش آوزان با موفقیت بیشتری صورت خواهد گرفت.

آقامیری در بخش دیگری از سخنان خود مساله سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان مدارس استثنایی را یکی از مهمترین چالش ها و مشکلات آنها بر شمرد، و افزود: در حال حاضر 28 مدرسه استثنایی در استان وجود دارد که با مشکلات حمل و نقل روبرو هستند.

وی با تاکید بر مشکلات اعتباری برای تامین هزینه ایاب و ذهاب این دانش آموزان خاطر نشان کرد: سال گذشته در این راستا 8 میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه شد که آموزش و پرورش استان به رغم همه تنگناهای مالی 2 میلیارد و 10 میلیون ریال آن را تامین کرد و بقیه آن را اولیا پرداخت نمودند.

وی با بیان اینکه خانواده بیشتر دانش آموزان استثنایی با مشکلات مالی عدیده ای مواجه هستند، افزود: 11 درصد آنها تحت پوشش کمیته امداد امام (ره)، 89 درصد تحت پوشش بهزیستی، و حدود 46 درصد آنان بی بضاعت و تحت پوشش سازمان های حمایتی نیستند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار