مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری یزد با بیان اینکه مهاجرت‌پذیری یزد را در زمینه‌های اجتماعی آسیب‌پذیر کرده است، گفت: نباید از مباحث آموزشی و ارائه خدمات مناطق حاشیه‌نشین شهر که اغلب مهاجران در آن به سر می‌برند،‌ غفلت شود.
کد خبر: ۳۲۲۱۴۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۷ 02 November 2016

به گزارش تابناک یزد،مجید جوادیان‌زاده،در جلسه علنی شورای شهر یزد که با حضور معاون وزیر دادگستری برگزار شد، اظهار داشت: جامعه نیازمند آموزش‌های عمومی است و تا این امر محقق نشود، مسیر تعالی، پیشرفت و توسعه جامعه هموار نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه افراد، سرمایه‌های عمومی جامعه به شمار می‌روند، تصریح کرد: این سرمایه‌ها نیازمند آموزش‌های عمومی ویژه در زمینه‌های مختلف هستند.

جوادیان‌زاده عنوان کرد: ساده‌ترین آموزش‌ها حتی آموزش حقوق شهروندی، قوانین راهنمایی و رانندگی، قوانین مرتبط با حفظ سلامت و ... از نیازهای جامعه بشری است و این نیاز باید تامین شود.

مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری یزد با اشاره به اینکه برخی آموزش‌ها مورد غفلت قرار گرفته و برخی دیگر با موازی‌کاری انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: مدیریت یکپارچه‌ای در این زمینه وجود ندارد به همین دلیل در مواردی شاهد بروز آسیب‌ها هستیم.

جوادیان‌زاده تاکید کرد: اگر در مباحث مختلف حتی در زمینه پیشگیری از جرم و آسیب‌های اجتماعی به افراد آموزش داده شود، جامعه‌ای سالم‌تر، آرام‌تر و فعال‌تر خواهیم داشت و به طور قطع ساماندهی فعالیت‌ها در این حوزه می‌تواند اثرگذاری بسیار بالایی در جامعه به دنبال داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه حاشیه نشینی یکی از معضلات شهری در همه مناطق کشور به شمار می‌رود، افزود: در استان یزد آمار حاشیه‌نشینی نسبت به سایر نقاط کشور کمتر است اما به هر ترتیب 10 درصد از جمعیت استان در مناطق حاشیه‌ای شهر زندگی می‌کنند.

جوادیان‌زاده با تاکید بر اینکه این افراد نباید از آموزش‌های لازم در زمینه‌های مختلف محروم بمانند، تصریح کرد: باید با ارائه خدمات مختلف به مردمان ساکن در این مناطق، از بروز آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کنیم و به شکل ویژه، آموزش در حوزه‌های مختلف باید در این مناطق پررنگ‌تر و بیشتر باشد.

وی، مهاجرت‌پذیری یزد را یکی از دلایل آسیب‌پذیری آن عنوان کرد و اظهار داشت: اینکه یزد در زمینه برخی آسیب‌های اجتماعی وضعیت نگران‌کننده‌ای پیدا کرده، بیشتر به دلیل افزایش مهاجرت است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار