تابناک: امروز مسئولان به جای چاره اندیشی تنها با ترس به دل مردم که سن دختران بالارفته است و باعث شدند که بسیاری از خانواده ها به صرافت ازدواج دختران کم و سال خود بیفتند که جز طلاق نتیجه ای دیگری نداشته است.
کد خبر: ۳۲۲۲۷۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳ 02 November 2016
تابناک اصفهان: سالهاست که کم شدن آمار ازدواج‌ها  و افزایش آمار طلاق درسطح کشور مردم و مسئولان را نگران کرده است که مسئولان به جای چاره اندیشی تنها مشکل را فرهنگی دانستند و با انداختن توپ در بین مردم که اشکال اساسی آن تجمل گرایی است و بیشتر با منسوب کردن به دختران به نوعی باعث شده که بسیاری از خانواده‌ها به صرافت بیفتند که دختران خود را فارغ از اینکه به بلوغ فکری یا روحی، مالی یا حتی جنسی برسند به عقد در بیاورند.
 
در بسیاری از مواردها این دست از ازدواج‌ها تنها آمار طلاق را افزایش داد.
 
سالهاست که از پشت تریبون های مختلف تنها دختران و خانواده آنها را مقصر دانسته اند در حالی که تجمل گرایی و انتظارات بالای پسران و خانواده انها در این امر باعث شده که دختران نیز به جای اینکه به قول عده ای از جامعه روحانیت همچون مادران گذشته هنر خانه داری را یاد بگیرند و ویژگی های زندگی کردن در تمام شرایط مجبور شدند به سرکار بروند و همان گونه گشتند که دلنشین پسرهای آن جامعه باشند.
 
امروز دختران تحصیلکرده با ظاهری آراسته از خانواده‌ای که متمول باشد و بتواند جهیزیه آنچنانی بدهند با پرستیژ کاری بالا از ملاک انتخاب پسران شده است.
 
اما این در حالی که دختران را متهمان ردیف اول تاخیر در ازدواج‌ها می دانند .
 
هر چند در این بین دختران نیز به پسرانی که صاحب خانه، ماشین و درآمد بالا باشند و بسیار آراسته جواب بله می‌دهند که در هر دو حالت حتی عامل وجود این نوع نگاه‌ها و این فرهنگ نادرست که اخلاق وانسانیت فرد در ملاک همسرگزینی جایی ندارد به ضعف کاری مسئولان بر می گردد.
 
امروز مسئولان به جای چاره اندیشی تنها با ترس به دل مردم که سن دختران بالارفته است و  باعث شدند که بسیاری از خانواده ها به صرافت ازدواج دختران کم و سال خود بیفتند که جز طلاق نتیجه ای دیگری نداشته است.
 
ترس از اقتصاد نابسامان دلیل دیگری است که باعث شده پسران زیر بار ازدواج نروند و یا با احتیاط در این مسیر گام بردارند.
 
امروز یک میلیون زوج متاخر در ازدواج در سطح کشور داریم که تعداد دختران مجرد بیش از پسران است.
 
در همین راستا از سالهای گذشته مراکز همسریابی راهی برای دلالی بسیاری از افراد شد که این فکر باعث شده یک مرکز همسریابی قانونی شکل بگیرد که در این سایت تاکنون 9 هزار نفر به هم معرفی شدند که به هزار و 100 ازدواج ختم شد.
 
هر چند اختصاص وام 20 میلیونی به هر زوج تنها اقدام مثبت و تشویقی بزرگ برای ازدواج دختران و پسرانی طبقه متوسط شده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار