همایش سفیران فرهنگ رانندگی با حضور 750 نفر از رانندگان استیجاری ادارات دولتی در تالار حافظ شیراز برگزار شد.
کد خبر: ۳۲۳۵۰۶
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۷ 04 November 2016
همایش سفیران فرهنگ رانندگی با حضور 750 نفر از رانندگان استیجاری ادارات دولتی در تالار حافظ شیراز برگزار شد.همایش سفیران فرهنگ رانندگی با حضور 750 نفر از رانندگان استیجاری ادارات دولتی در تالار حافظ شیراز برگزار شد.
 
 
تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز در این همایش گفت: تا کنون 160 دوربین در خیابان های شیراز نصب شده و در آینده نیز 300 دوربین دیگر نصب می شود.
همتی بوشهری گفت :رتبه فارس در تصادفات درون شهری باعث شد برنامه ریزی برای آموزش رانندگان در شیراز برای رعایت بهتر قوانین در اولویت قرار گیرد .
وی افزود: در شیراز هزار و 800 راننده اتوبوس ، 12 هزار راننده تاکسی و 15 هزار راننده سرویس مدارس وجود دارد که تا کنون به 7 هزار نفر از آنها آموزش داده شده و امروز نیز آموزش به رانندگان استیجاری ادارات دولتی را آغاز کرده ایم و امیدواریم این دوره 20 ساعته موجب کاهش تصادفات شود.
وی با بیان اینکه تمدید قرار داد با رانندگان تنها منوط به داشتن مدرک این دوره هااست افزود: اگر رانندگان تاکسی و اتوبوس دچار تخلفات رانندگی شوند مردم می توانند با شماره 137 به ما اطلاع دهند و یا به سایت 137 مراجعه و کد راننده متخلف را اعلام کنند تا به سرعت رسیدگی شود.
مسوول بیماری های غیر واگیر دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم گفت: سالانه 24 هزار نفر در فارس بر اثر سوانح درون شهری مسدوم و هزار و 400 نفر هم کشته می شوند و فارس در زمینه کشته شدگان حوادث درون شهری در کشور رتبه چهارم را دارد .
نبوی زاده افزود: دو درصد افراد در این حوادث معلول می شوند و قابل درمان نیستند. معاون رئیس پلیس راهور استان فارس گفت: استان فارس در زمینه واژگونی خودرو ها در کشور رتبه برتر را دارد که در 17 درصد این واژگونی ها منجر به فوت راننده شده است .
سرهنگ عزیزی افزود: 15 درصد تلفات در حوادث درون شهری در 6 ماهه اول امسال در شیراز کودکان ، 41 درصد عابران پیاده ، 44.6 درصد سنین 18 تا 44 سال بوده اند .
وی بابیان اینکه در همین بازه زمانی هزار و 613 راننده ب خودره های پلاک قرمز جریمه و 21 نفر از کارکنان دولت هم بر اثر این حوادث مسدوم و بستری شده اند .
معاون رئیس پلیس راهور استان فارس گفت: 50 درصد تصادفات به دلیل عدم توجه به جلو بوده است .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار