سبزواری با اشاره به اجرای سند تحول ورزش همگانی در کشور گفت: این سند در تعالی و آینده نگری ورزش همگانی کشور تدوین شده و با هفت فصل و 38 طرح ، در مسیر فرهنگ سازی لازم در توسعه ورزش همگانی و نیز افزایش نشاط و تندرستی عموم مردم ترسیم شده است.
کد خبر: ۳۲۳۵۴۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۴ 05 November 2016
مشاور عالی فدراسیون ورزش های همگانی کشور گفت: هم اکنون 450 هزار نفر به صورت مشارکتی و غیرسازمان یافته در برنامه های متنوع ورزش های همگانی استان همدان فعالیت می کنند.

به گزارش ایرنا هادی سبزواری در همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی شهرستان بهار از توابع استان همدان اظهار کرد: این تعداد فعالان ورزش های همگانی از مجموع یک میلیون و 700 هزار نفر جمعیت استان همدان هستند.

وی اضافه کرد: براساس آمارها 21.7 درصد از جمعیت همدان در ورزش های همگانی فعالیت دارند در حالیکه این رقم در سطح کشور 23 درصد است و نشان می دهد این استان از شاخص کشوری بالاتر است.

سبزواری با اشاره به اجرای سند تحول ورزش همگانی در کشور گفت: این سند در تعالی و آینده نگری ورزش همگانی کشور تدوین شده و با هفت فصل و 38 طرح ، در مسیر فرهنگ سازی لازم در توسعه ورزش همگانی و نیز افزایش نشاط و تندرستی عموم مردم ترسیم شده است.

وی در ادامه با قدردانی از حمایت مسوولان در برگزاری همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی در شهرستان بهار گفت: شهرستان بهار دهمین میزبانی را در برگزاری این همایش بزرگ پیاده روی با پخش زنده تلویزیونی در سطح استان همدان داشته است.

سبزواری استقبال مردم از این همایش را مطلوب دانست و افزود: انتظار می رود سایر شهرستان ها نیز در برگزاری همایش های پیاده روی برنامه ریزی لازم را داشته باشند.

** فضای رایگان برای فعالان ورزش صبحگاهی

مدیرکل ورزش و جوانان همدان نیز در این همایش گفت: فعالان ورزش صبحگاهی می توانند از فضاهای ورزشی این استان برای فعالیت به صورت رایگان استفاده کنند.

به گزارش ایرنا رسول منعم در این همایش افزود: تمامی فضاهای ورزشی این استان از ساعت 6 الی 9 صبح برای استفاده عمومی ورزشکاران صبحگاهی و همگانی رایگان است.

وی اضافه کرد: این اقدام در راستای ترویج ورزش همگانی بویژه صبحگاهی، ترغیب قشرهای مختلف مردم به فعالیت ورزشی و کمک به سلامت و تندرستی جامعه اجرایی شده است.

وی با اشاره به اینکه همدان از استان های فعال و رضایت بخش در توسعه ورزش های همگانی کشور است، افزود: هم اکنون 150 ایستگاه ورزش صبحگاهی در سطح استان همدان فعال است.

منعم همدان را پیشتاز در اجرای طرح 'ورزش برای همه' دانست و افزود: با فعالیت های گسترده در ورزش های همگانی توانسته ایم 23 درصد از جمعیت این استان را در رشته های همگانی فعال کنیم.

وی با قدردانی از توجه ویژه مسوولان دولت تدبیر و امید در توسعه ورزش بویژه در بخش همگانی گفت: امیدواریم با اجرایی شدن مصوبه کمیسیون تلفیق برنامه ششم در ورزش بانوان، معلولین و ورزش همگانی که نشان از عنایت و توجه نمایندگان مجلس در این بخش دارد، شاهد تحول عظیم در این عرصه باشیم.

وی افزود: این مصوبه بدون تردید رشد و توسعه ورزش بانوان و ورزش همگانی و قهرمانی را به دنبال خواهد داشت.

** حاشیه های همایش پیاده روی بهار

فرماندار بهار و مدیرکل ورزش و جوانان همدان هر یک 10 دستگاه دوچرخه برای قرعه کشی این همایش هدیه کردند.

جایزه 50 میلیون ریالی این همایش در قرعه کشی صورت گرفته به وطنی کیا از فوتبالیست های شهر بهار تعلق گرفت و 15 جایزه 10 میلیون ریالی نیز به قید قرعه به برندگان اعطا شد.

از خانواده سیدمیلاد مصطفوی شهید مدافع حرم در این همایش تقدیر شد. در این همایش مهدی چناری خواننده اهل شهر صالح آباد از توابع شهرستان بهار به اجرای موسیقی پرداخت.

قهرمانان طناب زنی کشور از همدان در این همایش به اجرای نمایش پرداختند.

سعید مومیوند از رکورداران رشته روپایی استان همدان در این همایش هنرنمایی کرد و عنوان داشت به زودی قرار است پله های برج میلاد را با روپایی طی کند.

از هادی امانی و محمد ربیعی پیشکسوتان ورزش شهرستان بهار در این همایش تقدیر شد.
غلامرضا شعبانی بهار معاون ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان کشور که اصالتی بهاری دارد، در این مراسم حضور نداشت که سووال اغلب مسوولان محلی بود.

این همایش به عنوان دهمین همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی همدان همراه با پخش زنده بود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار