مهمترین خبرهایی که در میان سایت ها و خبرگزاری های استان تیتر شده اند بصورت یکجا در این بسته خبری انتشار یافته است.
کد خبر: ۳۲۴۸۵۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰ 07 November 2016
تعدد خبرها و منابع انتشار این خبرها گاها باعث می شود که مخاطبان نتوانند به آنچه در پی آن هستند دست یابند و کمبود وقت یکی از دلایلی است که مخاطبان را در پیگیری اخبار مردد می کند.
تابناک کهگیلویه و بویراحمد، سعی دارد مهمترین خبرهای استان را در فواصل زمانی ، در اختیار مخاطبان خود قرار دهد.
سخنان عضو کمیسیون امنیت ملی در یاسوج
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: مذاکرات ایران با آمریکا در موضوع جیسون رضائیان از موضع قدرت بود.
 جواد کریمی قدوسی در نشست واکاوی نتیجه اعتماد به آمریکا در برجام در جمع دانشجویان با اشاره به وظیفه نمایندگان در برابر ملت و کشور اظهار کرد: باید از حقانیت کشور و قانون اساسی دفاع کنیم.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به چند سخن تاریخ‌ساز امام خمینی(ره) در مورد استکبارستیزی، اضافه کرد: اگر این انقلاب سرآغاز انقلاب جهانی و اعتلای کلمه عدالت و فضیلت‌های انسانی است باید استکبارستیزی را در اولویت برنامه‌ها قرار دهد.
کریمی قدوسی با بیان اینکه تاکنون از خرداد 42 بیش از 300 هزار شهید دادیم، متذکر شد: این همه مردم جان خود را گذاشتند تا ملت و کشور در اوج عظمت و آرامش باشد.
این نماینده مجلس به وضعیت کشورهای اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: بدترین وضعیت از آن این کشورها است که نمونه آن آواره شدن بخش زیادی از مردم سوریه و همچنین عراق و یمن است.
کریمی قدوسی تأکید کرد: ایران به دنبال تحقق فرمایشات امام راحل است که معتقد بود ایران اسلامی تلافی خواهد کرد و تا نابودی همه دشمنان اسلام از پای نخواهد نشست.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران اسلامی اکنون امن‌ترین بلاد اسلامی است، تصریح کرد: این امنیت توسط ایران در همه کشورهای مسلمان منطقه نهادینه خواهد شد.
وی در ادامه به موضوع برجام اشاره کرد و با بیان بخشی از سخنان مقام معظم رهبری در جمع دانش‌آموزان و دانشجویان تصریح کرد: بعد از برجام محدودیت‌های زیادی برای کشور توسط آمریکایی‌‌ها اعمال شد، در حالی که قرار نبود چنین شود.
کریمی قدوسی توضیح داد: در یکی از این بندها شهروندان 38 کشوری که قصد حضور در آمریکا را دارند اگر در پاسپورت آنها مهر سفر به ایران خورده باشد حق سفر به آمریکا ندارند.
این نماینده مجلس تصریح کرد: به دو میلیارد دلار از منابع مالی ایران دستبرد زدند و همچنان پولی که از فروش نفت قبل از برجام دریافت می‌کردیم به همان طریق وارد کشور می‌کردیم.
وی تبیین کرد: ما مخالف مذاکره نبوده‌ایم و اعتقاد داریم این داستان باید با مذاکره حل شود، اما اصولی در مذاکره با آمریکا وجود دارد که اگر رعایت شود وضعیت کنونی را نخواهیم داشت.
کریمی قدوسی با اشاره به اینکه مذاکره کردن با دشمن مطلقأ حرام نیست، تشریح کرد: دولت قبل هم با آمریکایی‌ها به صورت مشروط مذاکره کرد و از خطوط قرمز عبور نکرد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: اگر با موضع نرم به مذاکره برویم، باید کت خود را هم روی میز بگذاریم و بیرون بیاییم.
این نماینده مجلس مطرح کرد: آمریکایی‌ها در منطقه به گل فرو رفته بودند و ته دلشان راضی بود که باج بدهند و دیدیم که در جریان دستگیری جیسون رضائیان پیغام دادند و همه چیز را پذیرفتند.
کریمی قدوسی افزود: 20 نفر زندانی در آمریکا داشتیم که زندانی‌ها را آزاد کردند و همچنین 17 نفر را که تحت تعقیب بودند منع تعقیب آن‌ها صادر شد.
این نماینده مجلس ادامه داد: پیش از انقلاب 200 میلیون دلار از آمریکایی‌ها طلب داشتیم که یک روز قبل از آزادی جیسون رضائیان با سود آن و با هواپیما پول را به ایران آوردند و تحویل مأموران ما دادند و بانک سپه را از تحریم خارج کردند.
وی با بیان اینکه در این قضیه از موضع اقتدار با آمریکایی‌ها مذاکره کردیم، بیان کرد: حرف ما در برجام این بود که مذاکره را بهتر انجام دهیم تا امروز نیاز نباشد به اروپایی‌ها رو بزنیم که از آمریکایی‌ها بخواهند به وظیفه‌اش در برجام عمل کند./فارس
تنها استان بدون پارک علم و فناوری
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: کهگیلویه وبویراحمد تنها استانی است که پارک علم وفناوری ندارد.
 مجید محنایی شامگاه شنبه در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان افزود:  تخصیص اعتبارات پژوهشی به استان مستلزم ایجاد پارک علم وفناوریست.
محنایی با اشاره به اینکه شرکت های دانش بنیان نقش موثری در ارائه استعداد ها و توسعه دارند، ابراز داشت: برگزاری کلاس ها وکارگاه های آموزشی برای کسانی که ظرفیت بالقوه ایجاد شرکت های دانش بنیان را دارند به توسعه، رشد وافزایش این شرکت ها در استان می انجامد.
وی گفت: همکاری وتعامل  بیشتر صنعت ودانشگاه از نیازهای رشد فناوری است که باید این ارتباط بین صنعت ودانشگاه برقرار شود.
محنایی گفت: اعتبارات وتسهیلات قابل قبولی  درکشور به کارهای پژوهشی تخصیص می یابد.
وی افزود: صندوق شکوفایی ونوآوری تسهیلات خوبی به صورت قرض الحسنه ارائه می کند که نیاز است از این ظرفیت در استان نیز استفاده شود و  تاکنون این  موضوع در استان میسر نشده است.
به گزارش خبرنگار مهر، پارک‌های علم و فناوری به عنوان یکی از نهادهای اجتماعی و حلقه‌ای از زنجیره توسعه اقتصادی مبتنی بر فناوری، شکل گرفته‌اند که قادر خواهند بود با گرد هم آوردن توانایی های علمی و ‌تحقیقاتی مراکز آموزش عالی، صنایع و مراکز تحقیقاتی دولتی و خصوصی با همکاری صاحب نظران علمی، ‌متخصصان و پژوهشگران داخلی و خارجی به توسعه صنعتی و رشد فناوری کشور کمک کنند.
با این حال احداث پارک علم و فناوری در این استان ۹سال است که به دلیل کمبود و عدم تعیین زمین برای احداث پارک بر زمین مانده است.
با این حال معاون علمی و فناوری رئیس جمهور این هفته به یاسوج سفر می کند و باید منتظر ماند و دید که آیا این گره پس از سالها به دست دکتر ستاری فر باز خواهد شد یا نه./مهر
دانشجویانی که شانس بیشتری برای جذب بازر کار دارند
نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دانشجویان فنی و حرفه‌ای شانس بیشتری برای ورود به بازار کار دارند گفت: یافتن مهارت در دانشگاه سبب می‌شود بعد از فارغ التحصیلی بتوانید سریع‌تر وارد بازار کار شوند.
غلام‌محمد زارعی در نشست با مسئولان و دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای پسران یاسوج با بیان اینکه دوران بلوغ سیاسی جوانان در دانشگاه خواهد بود افزود: دانشگاه فنی و حرفه‎ای متناسب با عنوانی که دارد، دانشگاه علمی و حرفه‌ای است.
وی افزود: دانشجوی فارغ التحصیل شده در این دانشگاه، دانشجویی است که علم را همراه فن آموخته و عالم دارای مهارت است.
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس تصریح کرد: یافتن مهارت در دانشگاه سبب می‌شود بعد از فارغ‌التحصیلی بتوانید سریع‌تر وارد بازار کار شده و در صف اشتغال کنند.
زارعی با اشاره به اینکه سیاست‌گذاری‌های کشور نیز در همین راستا است ادامه داد: برای اشتغال باید فرد مولد، کار آفرین، عالم و درس خوانده را تقویت کرد تا به تولید کننده تبدیل شود.
وی با اشاره به اینکه سیاست‌های کشور در حال سوق یافتن به سمت اقتصاد مقاومتی است در تعریف این نوع اقتصاد گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصاد درون‎زا و پویا که به اقتصادهای خارجی وابستگی ندارد.
نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: چنین اقتصادی، ظرفیت‌های داخلی را فعال کرده و باعث می‌شود که هم خود را اداره کند و هم تولیدات خود را صادر کند.
زارعی خطاب به دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه انتظار می‌رود شما تراز خود را از دانشگاه یاسوج و آزاد کمتر ندانید، گفت: دوران بلوغ سیاسی شما هم اینجا بوده و باید تلاش کنید هوشیار، آماده، اهل مباحثه، اهل گفت و گو، اهل سوال و اهل پرسش و پاسخ باشید./تسنیم
اینترنت پر سرعت به روستاها می رود
مدیر کل ارتباطات و فن آوری اطلاعات کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳۶ روستای گچساران در آینده نزدیک به اینترنت پرسرعت مجهز می شود و با این تحول، شمار روستاهای متصل به این فناوری به ۵۱ روستا خواهد رسید.
جواد غلام پور در جمع دهیاران و شوراهای دهستان امامزاده جعفر در گچساران افزود: روستاهای امامزاده جعفر، کمبل، پاکوه، پشکان، آبگرمو، بی بی جان آباد، سربیشه، خیرآباد و مردان معصوم از جمله این روستاها هستند.
وی بیان کرد: هم اکنون ۱۵ روستای این شهرستان به اینترنت پرسرعت متصل است.
مدیر کل ارتباطات و فن آوری اطلاعات کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهمیت توسعه اینترنت پرسرعت در مناطق روستایی افزود: افزایش زیرساخت‌های اینترنت مورد توجه دولت است.
وی گفت: حوزه فناوری اطلاعات، زیربنای توسعه و رشد فعالیت‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی در جوامع شهری و روستایی است./ایرنا
حمله سودجویان به درختان بلوط منطقه مختار
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بویراحمد گفت: بیش از 100 اصله درخت بلوط در منطقه 'مختار ' از روستاهای حومه یاسوج توسط افراد سودجو برای تصرف غیرقانونی زمین قطع شده است.
جواد رحیمیان یکشنبه شب میزان تصرفات غیرقانونی را سه هکتار اعلام کرد و گفت: صاحبان زمین‌های کشاورزی برای اجرای طرح‌های آبیاری قطره‌ای با بیل مکانیکی و اره اقدام به قطع درختان بلوط کرده‌اند.
روستای مختار در 10 کیلومتری یاسوج؛ مرکز کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است و بخشی از زیباترین و انبوه‌ترین جنگل بلوط استان در این منطقه قرار دارد.
طرح آبیاری قطره‌ای در سطح 500 هکتار از سال گذشته در منطقه مختار به اجرا درآمد که تاکنون 250 هکتار اجرا شده و 250 هکتار دیگر ازاین طرح واقع در زمین‌های زراعی حاشیه جنگل‌های بلوط مجاور این روستا در حال اجراست.
رحیمیان با بیان اینکه صاحبان زمین، پیمانکار و راننده بیل شناسایی شده اند افزود: پرونده‌ای برای برخورد با متخلفان به دستگاه قضایی ارجاع شده است.
وی گفت: بخشی از زیباترین گونه‌های درخت بلوط در این تعرض سودجویانه و خلاف قانون ازبین رفته است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بویراحمد با بیان اینکه پیمانکار آبیاری تحت فشار با دستگاه‌های مکانیکی اقدام به تخریب جنگل و شبانه تعداد زیادی درخت و درختچه قطع شده را سوزانده و مدفون کرده است افزود: این تعرض از شنبه شب تا روز یکشنبه صورت گرفته است و با متخلفان برخور جدی خواهد شد.
رحیمیان تصریح کرد: برخی سودجویان نیز با قرق بانان درگیر شدند و برخورد فیزیکی کرده‌اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار