نماینده کشاورزان شهر اژیه‌ مطرح کرد:
تابناک: هزینه زندگی یک سال هر کشاورز تنها با کشاورزی بین ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان است و حال چطور امکان دارد که با مبلغ نکاشت ناچیز دولت که بین ۲ تا ۳ میلیون تومان است یک خانواده ۴ نفره زندگی خود را بگذراند.
کد خبر: ۳۲۵۷۰۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۶ 08 November 2016
حمید رضا محسن پور در گفت‌وگو با تابناک، اظهار داشت: در حال حاضر که بیشترین آب به صنعت تخصیص یافته و با توسعه صنعت فولاد مواجه شدیم به جای پول نکاشت به کشاورزان که تنها راه درآمد آنها از این مسیر است، پول عدم تولید به فعالان صنعت ارائه شود.

وی بیان داشت: اگر با تعطیلی صنعت فولاد ۶ تا ۷ هزار کارگر بیکار می‌شوند با عدم کشت کشاورزان ۳۵۰ هزار کشاورز فقط در شرق اصفهان بیکار می‌شوند.

نماینده کشاورزان شهر اژیه‌ اعلام کرد: هزینه زندگی یک سال هر کشاورز تنها با کشاورزی بین ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان است و حال چطور امکان دارد که با مبلغ نکاشت ناچیز دولت که بین ۲ تا ۳ میلیون تومان است یک خانواده ۴ نفره زندگی خود را بگذراند.

محسن پور با بیان اینکه ۷۳ درصد آب زاینده متعلق به کشاورزی است اما بیشترین میزان آب به جای کشاورزی به صنعت و شرب تخصیص می‌یابد، ادامه داد: ۹۳ درصد مردم منطقه اژیه اصفهان پیشه کشاورزی دارند و ۷ درصد مابقی شغل ها نیز به کشاورزی مربوط است.

وی با اظهار اینکه در ۱۰ سال اخیر به دلیل عدم تخصیص آب کافی برای کشت تنها ۳۰ تا ۴۰ درصد زمین‌های کشاورزی زیر بار کشت می‌رود، ادامه داد: کشاورزان منطقه اژیه زندگی خود را با کشت گندم و جو طی می‌کنند.

نماینده کشاورزان شهر اژیه‌ بیان داشت: در ورودی دهنه تونل سوم کوهرنگ چهار دستگاه ۲۵۰ میلی متری نصب شده که قرار است در ۲۴ ساعت پمپاژ آب انجام گیرد و آب به سمت زمین‌های کشاورزی شرق اصفهان سریز شود اما در طول شبانه روز این پمپاژها فقط چهار ساعت کار می‌کند.

وی گفت: ۶۰ درصد آبی که از زاینده رود به سمت کوه های چهار محال و بختیاری پمپاژ می‌شود با برق شبکه است که وزارت نیرو باید جلوی آنها را بگیرد تا آب برای کشت کشاورزان باشد.

محسن پور بیان داشت: ۳۰ درصد کشاورزان شرق اصفهان پیر و ۷۰ درصد آنها جوانان هستند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار