رئیس کمیته بررسی و پایش اطلاعات شورای راهبردی زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی گفت:شورای راهبردی زنان با هدف استفاده از نیرو و توان مغفول مانده زنان در رشد و پیشرفت کشور تشکیل شده است.
کد خبر: ۳۲۵۸۸۴
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۲ 08 November 2016
به گزارش تابناک ایلام؛فروغ احراری روز سه شنبه در نشست شورای راهبردی زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام اظهار کرد: با وجود درصد بالای حضور زنان در دانشگاه آزاد اسلامی، اما نقش زنان در عرصه های مدیریتی جامعه بسیار کمرنگ است بنابراین این شورا با هدف استفاده از نیرو و توان مغفول مانده زنان در رشد و پیشرفت کشور تشکیل شده است.
 
وی با تاکید بر اینکه این شورا تلاش دارد اجحافی که نسبت به حضور زنان در عرصه های مختلف شده است را کاهش دهد، بیان کرد: تلاش ما بر این است هر کسی را بر اساس وظیفه و توانمندی در جایگاه خود قرار دهیم بنابراین ما در رقابت با مردان نیستیم بلکه هدف ما تعامل است.
 
رئیس کمیته بررسی و پایش اطلاعات شورای راهبردی زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی افزود: تشکیل زیرمجموعه شورای راهبردی زنان فرهیخته دانشگاه آزاد و گسترش فعالیت‌های این شورا به تمام کشور از جمله برنامه های اصلی شورای راهبردی زنان فرهیخته دانشگاه آزاد است.
 
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام نیز در این نشست گفت: ظرفیت ها و قابلیت های زیادی در بدنه زنان وجود دارد که در بسیاری از موارد بدلیل سلطه نگاه مردسالار و سنتی جامعه مغفول مانده و مورد استفاده قرار نگرفته است.
 
شهریار عباسی اظهار کرد: یکی از سیاست های کلان و راهبردهای اصلی دانشگاه آزاد این است که از این ظرفیت مغفول مانده استفاده کند اما بخش مهمی از این وظیفه بر عهده زنان است که بتوانند خود را از زیر سایه نگاه مدیریتی مردان بیرون بکشند.
 
وی تاکید کرد: بخشی از اجحاف در حق زنان مربوط جامعه و بخشی از آن نیز به این دلیل است که زنان از بسترهایی که برای فعالیت های اجتماعی و ثابت کردن توانائی هایشان در جامعه فراهم است استفاده نکرده اند.
 
وی یادآور شد: ظرفیت های بالقوه برای رشد و شکوفایی زنان در جامعه فراهم است اما باید تلاش شود این ظرفیت ها بالفعل شوند و دانشگاه آزاد اسلامی نیز تمام توان خود را بکار می گیرد تا زنان بتوانند در قالب تشکل ها و انجام پروژه های تحقیقاتی فرهنگی توانایی های خود را نشان دهند./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار