مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس گفت: روزانه بیش از 5 هزار نفر در موکب امامزاده حسن (ع) شهرستان رستم اطعام می‌شوند.
کد خبر: ۳۲۶۳۶۲
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰ 09 November 2016
تابناک فارس به نقل از فارس: حجت‌الاسلام سید عباس موسوی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: موکب امامزاده حسن (ع) شهرستان رستم در مرز شلمچه روزانه بیش از 5 هزار نفر را اطعام می‌کند.

وی افزود: از آنجاکه در مسیر بین راهپیمایی اربعین از فارس و شیراز تا خوزستان و شهرهای اهواز و خرمشهر ایستگاه و موکبی نبود در امامزاده حسن (ع) منطقه کوپن در شهرستان رستم یک موکب صلواتی برپا شد تا خدمات لازم به زائران ارائه شود.

موسوی ادامه داد: خروجی خیلی از استان‌ها به سمت مرز مانند کرمان و هرمزگان و همین‌طور شهرهای آباده، لار و استهبان با فواصل زیاد هفت‌ تا هشت‌ ساعته از استان فارس در شهرستان رستم است و نیاز بود خدمات خوبی برای کاهش خستگی مسافران با ایجاد فضای و استراحت و پذیرایی در این نقطه ارائه شود.

وی با بیان این‌که فارس موقوفات زیادی دارد و عمده موقوفات در بحث اطعام و روضه‌خوانی حضرت سیدالشهدا در ایام محرم و صفر است، اضافه کرد: در دهه نخست محرم اجرای امینانه نیات واقفین در حوزه اوقاف و امور خیریه فارس مدنظر قرار گرفت و اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس و ادارات شهرستان‌ها با توجه به نیات واقفین چند میلیارد تومان در بحث اطعام، روضه‌خوانی، اعزام مبلغ به اقصی نقاط استان فارس هزینه کردند و در ماه صفر نیز اجرای نیات واقفین در این حوزه صورت پذیرفت.

مدیرکل اوقاف فارس تصریح کرد: در راستای خدمات‌رسانی به زائران اربعین با توجه به سیاست‌های سازمان سال گذشته یک موکب در مرز شلمچه و یک موکب در چزابه مستقر شد اما امسال فارس و بوشهر مأموریت پیدا کردند در مرز شلمچه موکب شماره دو اوقاف را برپا کنند که در 10 روز قبل از اربعین و پنج روز بعد از اربعین از زائران پذیرایی می‌کند.

وی متذکر شد: هر واقف در هر زمانی وقف کرده پیشگیری و حل مشکلات و نیازمندان آن زمان مردم را مدنظر داشته و امروز بحث بهداشت و درمان از مباحث مهم موردنیاز جامعه است و به آن جهت که سرطان هزینه‌های سنگینی را بر خانواده‌ها تحمیل می‌کند می‌طلبد واقفان و خیران در ساخت‌وساز بیمارستان فوق تخصصی سرطان جنوب که به نام مقدس حضرت اباعبدالله مزین است و کرمان، هرمزگان، بوشهر کهگیلویه و بویراحمد و استان فارس را پوشش می‌دهد کمک کنند.

وی ابراز داشت: این بیمارستان در شهر صدرا قرار دارد و در حال حاضر فونداسیون آن احداث و در هشت طبقه دیده‌ شده و اسکلت فلزی فاز نخست هم به پایان رسیده و با توجه به آن‌که متعلق به هیچ نهاد دولتی نیست مناسب است واقفان و خیران از ساخت آن حمایت کنند تا بار سنگین بیماری خانمان‌سوز سرطان برای خانواده‌ها کمتر شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار