استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در نشستی که با وزیر شیلات نروژ داشتم، وی بیان کرد که در حال حاضر ظرفیت پرورش 5 میلیون تن ماهی در قفس در نروژ وجود دارد که برای تولید 3.5 میلیون تن آن نیروی انسانی ندارند.
کد خبر: ۳۲۶۶۵۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۷ 10 November 2016

علی اوسط هاشمی در پانزدهمین ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان سیستان و بلوچستان که با حضور وزیر راه در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: خواستار تشکیل میز ایران- نروژ با مساعدت وزارت امور خارجه و جهاد کشاورزی هستیم تا از از این فرصت اقتصادی در جهت اشتغال‌زایی بهره‌گیری شود.

وی با اشاره به واردات 800 میلیون دلار موز به کشور عنوان کرد: انتظار می‌رود جهاد کشاورزی 10 درصد حجم واردات را به توسعه باغات موز سیستان و بلوچستان اختصاص دهد که موز تولیدی آن از کیفیت مناسبی برخوردار است.

هاشمی ضمن تاکید بر ضرورت تدوین سند توسعه باغ‌های موز سیستان و بلوچستان، گفت: سند موز باید در ستاد اقتصاد مقاومتی به عنوات ضرورت ملی گنجانده شود.

استاندار سیستان و بلوچستان در ادامه گفت: طوفان شن 160 روز تمام خدمات و منطقه سیستان را تهدید می‌کند، آرامش را از مردم سلب کرده و ماسک هم جوابگو نیست.

وی بیان کرد: پایداری جمعیت در این استان مستلزم مدیریت ریزگردها و مقابله با طوفان شن است تا مهاجرت‌ها کاهش یابد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به هم مرزی با چند کشور، سیاست مرز محوری هنوز در این منطقه شکل نگرفته است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

هاشمی گفت: اقتصاد مقاومتی اقیانوس و آب‌های آزاد است و در اجرایی کردن اقدامات در این زمینه نیازمند نگاه ملی هستیم.

وی اظهار کرد: سال 96 سیستان و بلوچستان را مقصد گردشگری قرار داده ایم و تلاش می‌کنیم مردم را با فرهنگ و ظرفیت‌های این منطقه آشنا کنیم، توسعه روابط مردم با این استان خود زمینه ساز توسعه بیشتر این منطقه است.

وی تشریح کرد: فرودگاه چابهار بسیار مهم است که باید هرچه زودتر راه‌اندازی شود و ما در حمل و نقل ترکیبی را مورد توجه قرار داده‌ایم

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار