کد خبر: ۳۲۶۸۴۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶ 10 November 2016
تابناک - استاندار گیلان با اشاره به گزارش مرکز ملی آمار ایران از کاهش نرخ بیکاری در استان طی شش ماه نخست امسال گفت: این نرخ طی مدت یادشده، 9 و شش دهم درصد بوده و باید گیلان، جزو پنج استان برتر کشور در کاهش بیکاری باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدعلی نجفی روز پنجشنبه در جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی که با حضور سید کاظم سجادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان برگزار شد، افزود: آمار بیکاری گیلان پس از 14 سال، در سال 94 ، به متوسط کشوری که 11 درصد است، رسید.
 
وی اضافه کرد: در شش ماه نخست امسال، نرخ بیکاری استان به 9 و شش دهم درصد رسیده که هم نسبت به مدت مشابه سال گذشته و هم نسبت به متوسط کشوری، کمتر است.
 
نجفی با بیان اینکه این آمار با تلاش های همه مردم و دست اندرکاران مربوطه بدست آمده، تصریح کرد: باید این نرخ را حفظ کنیم و برای رسیدن به پنج استان برتر در این بخش، اهتمام داشته باشیم.
استاندار گیلان در ادامه با اشاره به ارتباطات خوب برقرار شده بین گیلان و ارمنستان طی چند ماه اخیر اظهار کرد: اتاق بازرگانی استان در ارتباطات خارجی از جمله در آستراخان موفق عمل کرده است.
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون بستر مناسبی برای گسترش تعاملات با ارمنستان در بخش های مختلف بوجود آمده است.
نجفی با بیان اینکه گیلان ظرفیت خوبی در بخش صادرات و گردشگری در ارتباط با ارمنستان دارد، گفت: ارمنستان جزو کشورهای اوراسیاست،‌ از این رو تعرفه صادرات بین این کشورها صفر است و ما باید بتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم.
وی ادامه داد: همچنین باید بتوانیم با توجه به وجود کلیسا و ارامنه در این استان، از ظرفیت گردشگری گیلان برای سوق دادن و جذب گردشگران این کشور به گیلان بهره بگیریم.
نجفی با اشاره به علاقمندی ارمنستان برای گسترش ارتباطات با گیلان خاطرنشان کرد: باید برای توسعه استان با استفاده از این ارتباطات و جمعیت 180 میلیون نفری کشورهای اوراسیا بهره لازم را ببریم.
استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنانش؛ با تاکید بر لزوم استفاده از نعمت بارش باران در این استان گفت: اکنون بدلیل استفاده چندین استان از آب سپیدرود، با مشکلاتی برای تامین آب در بخش کشاورزی خودمان روبرو هستیم .
وی با اشاره به سدهای در حال احداث در استان، به وضعیت پیشرفت آنها اشاره و بیان کرد: سد پلرود که در اوایل آغاز به کار دولت تدبیر و امید و طی 18 سال، 19 درصد پیشرفت داشت، اکنون به 43 درصد رسیده است.
نجفی به مشکلات زیست محیطی سد شفارود اشاره و برمشخص شدن هر چه سریعتر وضعیت این سد تاکید و بیان کرد: با این وجود، این سد تا کنون 32 درصد پیشرفت داشته است.
وی احداث سدهای لاستیکی را جزو تکالیف دولت و وزارت نیرو عنوان و بیان کرد: باید تکمیل این سدها نیز به طور جدی دنبال شود.
جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی امروز (پنجشنبه) با حضور سید کاظم سجادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان در رشت برگزار شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار