تفاهم نامه همکاری میان بسیج رسانه خرسان رضوی و موسسه فرهنگی شمیم خانواده آسمانی در مشهد درحالی منعقد شد که ارتقای سواد رسانه‌ای خانواده‌ها مورد تاکید طرفین قرار گرفت.
کد خبر: ۳۲۷۰۱
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴ 09 May 2015

 به گزارش تابناک به نقل از  روابط عمومی بسیج رسانه خراسان رضوی، عصر سه شنبه تفاهم نامه همکاری میان بسیج رسانه خرسان رضوی و موسسه فرهنگی شمیم خانواده آسمانی در محل این موسسه منعقد شد. در ابتدای جلسه ریحانه پزشکی مدیر موسسه شمیم خانواده آسمانی با ابراز خرسندی از این رخداد مبارک اظهار داشت: امیدوارم این اتفاق میمون و مبارک در سال ۹۴ بتواند زمینه های ظهور حضرت مهدی(عج) را  فراهم کند.

وی خانواده را مقدس ترین نهاد اجتماع دانست و گفت: خانواده بر رشد و ارتقاء فرهنگی افراد جامعه تأثیرگذار است و همینطور رسانه وقتی می تواند تأثیرگذاری داشته باشد که از طریق نهاد خانواده وارد شود.

مدیر موسسه شمیم خانواده آسمانی ادامه داد: این تفاهم نامه می تواند سرآغاز اتفاقات خوبی در زمینه حرکت خانواده ها به سمت و سوی انتظار فرج باشد و دختران و پسرانی تربیت کنیم که بدانند در زمان غیبت چگونه زمینه های ظهور را فراهم کنند.

وی با بیان این که موسسه فرهنگی دینی دختران آسمان که به کمک استانداری تبدیل به موسسه خانواده آسمانی شد از سال ۷۷ آغاز به کار کرده و فعالیت های فرهنگی خود را از پیش دبستان ارائه می دهد.

پزشکی فعالیت های موسسه را در پنج بخش عنوان کرد وگفت: بخش فرهنگی برگزاری مراسم دهه محرم و دیگر مراسم های مذهبی را به عهده دارد و بخش پژوهشی به برگزاری نمایشگاه های فرهنگی متنوع با کمک موسسات دیگر اقدام می کند.

وی ادامه داد: بخش آموزشی موسسه در هفت رده سنی گلهای شکفته، روزنه های امید، جوانه های فردا، امیدهای آینده، نقطه پرواز، پرواز در آسمان و عروج و تکامل به فعالیت های آموزشی می پردازد.

پزشکی افزود: کتابخانه موسسه دختران آسمانی با چهارهزار عنوان کتاب و بخش رایانه با تعداد قابل توجهی نرم افزارهای دینی و مذهبی به مراجعه کنندگان خدمات خود را ارائه می دهد.

وی اعتماد خانواده ها به موسسه را از الطاف خداوند برشمرد و گفت: خانواده ها با اعتماد به موسسه دختران و پسرانشان را برای ارتقاء فرهنگی و دینی به ما می سپارند.

در ادامه این جلسه جواد علما مسئول بسیج رسانه خراسان رضوی با بیان این که تفاهم نامه هایی از این دست در سازمان بسیج رسانه نبوده است گفت: اقدامات اولیه  این کار از اسفندماه سال گذشته شروع شده و هدف از آن استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی و مردم در فعالیت های رسانه ای است.

وی بسیج را یک تفکر و فرهنگی ساری و جاری در جامعه معرفی کرد و افزود: هدف از تشکیل بسیج حفظ و صیانت از دستاوردهای انقلاب است هرچند این وظیفه همه مردم به شمار می آید اما این وظیفه در بسیج به صورت سازمان یافته تری انجام می شود.

علما با بیان این که بیش از نیم قرن است که رسانه از کارکرد اطلاع رسانی خود عبور کرده است ادامه داد: رسانه امروز مهمترین مولفه قدرت شناخته می شود و مهمترین کارکرد آن تحول ارزشی در اسنانها است.

وی با اشاره به برخی مفاد تفاهم نامه افزود: امیدواریم بتوانیم از ظرفیت بسیج رسانه و بخش خصوصی و خیرین استفاده کنیم و برنامه های متنوع وجذابی در جهت ارتقاء سطح سواد رسانه ای خانواده برگزار کنیم.

بنابراین گزارش این تفاهم نامه با هدف ارتقاء بینش سواد رسانه ای خانواده در نحوه استفاده صحیح از رسانه های نوین و به منظور کاهش آسیب ها انقعاد شده است. این هدف در قالب دوره های اموزشی، همایش، نشست، مسابقه و تولیدات رسانه ای محقق خواهد شد.

طی این تفاهم نامه بسیج رسانه موظف است برنامه ریزی، پیگیری و اجرای ویژه برنامه های مرتبط با ارتقاء سطح سواد رسانه ای خانواده را در قالب دوره های آموزشی و همایش و برنامه هایی از این دست به عهده گیرد و موسسه شمیم خانواده آسمانی تمامی فضای موسسه را در نوبت عصر در اختیار بسیج رسانه استان قرار می دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار