مدیرعامل سازمان مردم نهاد طالقان‌ گفت: با اجرای تعیین حریم رودخانه شاهرود روستاییان متضرر می‌شوند.
کد خبر: ۳۲۷۷۷۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۹ 12 November 2016
«رضا محبی طالقانی»، اظهار کرد: بدون شک حفاظت از منابع آبی و نگهداری از آب شرب از دغدغه‌های مردم و مسئولین است.

وی ادامه داد: تعیین حریم رودخانه‌ها علاوه‌بر حفظ سلامت آب، مانع از بروز حوادث ناگواری چون سیل و طغیان آب رودخانه می‌شود.

مدیرعامل سازمان مردم نهاد طالقان‌ با اشاره به تصمیمات‌گرفته شده برای تعیین حریم رودخانه شاهرود طالقان افزود: وزارت نیرو بر اساس طرحی تصمیم دارد بخشی از زمین‌ها و باغات اطراف رودخانه شاهرود را بگیرد تا حریم و بستر این رودخانه را تعیین کند.

محبی‌طالقانی اضافه‌کرد: با اجرای این طرح بخشی از زمین‌های‌کشاورزی، باغات و خانه‌های روستایی اطراف این رودخامه تخریب می‌شود.

این مسئول افزود: هر چند ذات اجرای این طرح پسندیده است، اما با این‌کار حقوق بسیاری از ساکنان روستاهای بالا طالقان نادیده گرفته می‌شود.

محبی‌طالقانی تصریح کرد: در این مسیر شمار فراوانی روستای قدیمی و باغ‌هایی‌که سال‌ها برای به ثمر رسیدن آنها تلاش شده وجود دارد، از  همین‌رو انصاف نیست برای اجرای این طرح همگی آن‌ها تخریب شوند.

وی گفت: حتی اگر قرار باشد به ازای زمین‌هایی که در این طرح تخریب می‌شوند زمین دیگری به روستاییان واگذار شود هم مشکلاتی وجود دارد، چون برای آبادانی این زمین‌ها و باغات چندین سال زحمت کشیده شده است.

مدیرعامل سازمان مردم نهاد طالقان توضیح داد: مردم نباید هزینه تأمین سلامت آب سد و رودخانه طالقان را پرداخت کنند بنابراین مسئولان باید از دیگر طرح‌ها از جمله راه‌اندازی شبکه فاضلاب بدون تخریب برای رسیدن به اهداف خود استفاده کنند.

وی یادآور شد: با توجه به این‌که روز به روز از جمعیت روستایی البرز کم می‌شود نباید طرح‌هایی اجرا شود که از انگیزه و امید روستانشینان برای سکونت در محل آباد و اجدادی خود بکاهد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار