بسته خبری تابناک کهگیلویه وبویراحمد به ارائه خبرهایی در حوزه های مختلف می پردازد. در این بسته خبری به برخی خبرهای بین المللی از جمله:«رسوایی جدید و احتمال برکناری ترامپ!»،« نگرانی صهیونیست ها از پایان داعش» و ..پرداخته می شود.
کد خبر: ۳۲۷۹۰۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰ 13 November 2016
تحولات در عرصه بین المللی در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که در عرصه رسانه های مختلف مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور سیاست رسانه ای خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند.
بسته ویژه خبری «تابناک کهگیلویه و بویراحمد»، جایی است که مهمترین خبرهای روز دنیا را ‌برای مخاطبان آماده می‌کند.
رسوایی جدید و احتمال برکناری ترامپ!
وکلای ترامپ تلاش می کنند تا رسیدگی به پرونده "دانشگاه ترامپ" را تا بعد از بیستم ژانویه به تاخیر بیندازند تا این موضوع، مراسم تحلیف ترامپ وی را تحت تاثیر قرار ندهد.
وکلای رئیس جمهور منتخب آمریکا درحالی دست به چنین تلاشی زده‌اند که شمار زیادی از آمریکایی ها با حضور در خیابان ها، کنار گذاشتنن ترامپ از ریاست جمهوری به اتهام فریبکاری و کلاهبرداری را خواستارند.
"کریستوفر پیترسون" استاد حقوق در گفت وگو با رسانه های آمریکایی تاکید کرده است که براساس قانون آمریکا در صورت فراهم شدن ادله کافی در خصوص ارتکاب جرم هایی چون کلاهبرداری از سوی ترامپ، اعضای کنگره می توانند وی را کنار بگذارند و برای او جایگزین تعیین کنند.
رسانه های آمریکایی امروز به بررسی راه های قانونی برای برکناری ترامپ از جمله حق افکار عمومی برای مطالبه برکناری وی در صورت ارتکاب عمل خلاف قانون، پرداختند.
گفته می شود که ده‌ها هزار آمریکایی روز جمعه در پیام هایی اینترنتی با عنوان "ترامپ را برکنار کنید"، برکناری وی را از کنگره مطالبه و تاکید کردند که ترامپ را فردی کلاهبردار، نژادپرست، ضد مهاجر و قائل به تبعیض میان زن و مرد می دانند.
رییس جمهور منتخب آمریکا درگیر پرونده‌ای قضایی است که بر اساس آن، دانشگاه وی که سال 2010 تعطیل شد، به گمراه کردن هزاران نفر که بابت شرکت در سمینارهای یادگیری استراتژی‌ سرمایه‌گذاری ترامپ، 35 هزار دلار شهریه پرداخت کرده‌اند، متهم است.
نامه کومی دلیل شکست کلینتون!
هيلاري كلينتون نامزد شكست خورده دموکرات‌ها امروز خطاب به حامیان مالی‌اش گفت: «دلایل زیادی برای عدم موفقیت در این انتخابات وجود دارد.»
 به گزارش انتخاب به نقل از واشنگتن پست، وی افزود: «اما تحلیل ما نشان می‌دهد که نامه کومی تردید‌هایی ایجاد کرد که بعدا مشخص شد بی‌پایه و اساس هستند، اما شتاب ما را متوقف کردند.»
 کلینتون گفت اگر این اتفاق نیفتاده بود، او می‌توانست پیروز انتخابات باشد، چراکه بعد از مناظره سوم وی وضعیت بسیار خوبی در نظرسنجی‌ها داشته است.
 جیمز کومی رئیس اف‌. بی. آی دو هفته مانده به انتخابات آمریکا، اعلام کرد که بررسی ایمیل‌های کاری کلینتون که با حساب شخصی ارسال شده‌اند، بار دیگر به جریان افتاده است.
 کلینتون که برای دومین بار در رقابت برای رسیدن به کاخ سفید ناکام می‌ماند، گفت: «قلب من شکسته است. نمی‌توانم هم وانمود کنم که اینطور نیست. این شکست بسیار بسیار سختی است، به خصوص برای کسانی که آنقدر سخت تلاش کردند.»
اقدام جالب دمشق برای مشکل کمبود گندم
دمشق در اقدامی بی سابقه برای جبران کمبود تولید گندم، به کشت گندم و جو در دو طرف بزرگراه دمشق ـ درعا مبادرت کرد.
عواد سویدان معاون رییس دفتر اجرایی در استان درعا روز شنبه گفت که در راستای طرح استان برای کشت 200 هزار دونم (هر دونم معادل هزار متر مربع) با همکاریِ انجمن های زراعی و اتحادیه کشاورزان، حدود 16 هزار و 464 دونم از اراضی زراعی به زیر کشت گندم و جو رفت.
وی درگفتگو با خبرگزاری سوریه (سانا) خاطرنشان کرد که استان درعا کمیته ای برای پیگیری کشت این زمین ها تشکیل داد و بنا به آمار اداره کشاورزی و اصلاح زراعی، مساحت زمینه های کشت نشده در طول سالهای بحران به حدود 200 هزار دونم می رسد که در دو طرف بزرگراه دمشق ـ درعا واقع است که 150 هزار دونم از آن به کشت گندم و مابقی به کشت جو اختصاص داده می شود.
به سبب درگیری های فعلی در سوریه و ناتوانی کشاورزان از کشت زمین های خود و یا ارسال محصولات خود به دیگر استانها به سبب اغتشاشات موجود در کشور، علاوه بر سیطره گروههای تروریستی بر مساحت وسیعی از زمین های زراعی،  کشور شاهد کمبود تولید غلات است؛ از این سوریه رو به خرید گندم از روسیه اقدام کرده است./العالم
نخستین پیام تبریک مسلمانان آمریکا برای ترامپ
«جامعه اسلامی هوستن» به‌عنوان نخستین مرکز اسلامی در آمریکا، پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور را به وی تبریک گفت.
به گزارش شریان نیوز،در آمریکا، «جامعه اسلامی هوستن» به عنوان نخستین مرکز اسلامی در آمریکا، پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور را به وی تبریک گفت.
این اعلام تبریک از طریق صفحات رسمی جامعه اسلامی هوستن در فضای مجازی خطاب به رئیس‌جمهور جدید آمریکا اعلام شده است.
در پیام جامعه اسلامی هوستن خطاب به ترامپ آمده است: پذیرای تبریک ما به واسطه انتخابتان به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا باشید. امیدواریم که شما سیاستهای حزبی را کنار بگذارید و همه شهروندان آمریکایی با یک نگاه مساوی بنگرید. دعا می‌کنیم که تفاوتها را کنار گذاشته و روابط سالمی را در سالهای آینده برپا کنیم.
در ادامه این پیام آمده است: امیدواریم طبق  نطق پیروزی جنابعالی، آزادی و عدالت را برای همه در نظر بگیرید.
ترامپ در زمان رقابتهای انتخاباتی بارها به مسلمانان تاخته بود و برخی از وی به نوان فردی ضد مسلمان یاد کرده بودند.
رئیس‌جمهور جدید آمریکا در جنجالی‌ترین اظهارنظر خود درباره مسلمانان، پس از حملات در کالیفرنیا خواستار ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا شده بود.
ترامپ در بیانیه‌ای که پس از این حملات منتشر کرد آورده بود: با استناد به نظرسنجی مرکز سیاست‌های امنیتی آمریکا شمار قابل توجهی از مسلمانان «از آمریکایی‌ها نفرت دارند» و در نتیجه باید از این کشور دور بمانند.
نگرانی صهیونیست ها از پایان داعش
رسانه‌های رژیم صهیونیستی و تحلیلگران این رژیم نگران پایان یافتن افسانه داعش هستند.
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، رسانه‌های رژیم صهیونیستی و تحلیلگران این رژیم که با موشکافی عملیات نیروهای عراقی را در آزاد سازی موصل رصد می کنند، نگران پایان یافتن افسانه داعش هستند.
بر این اساس، سرگرد "اودی دگل" -- معاون رئیس مرکز مطالعات امنیت ملی رژیم صهیونیستی -- گفت: زوال داعش از موصل در سرلوحه منافع ایران قرار دارد. ایران همواره خواستار ایجاد پل های ارتباطی از خاک عراق به سوریه و سپس لبنان است.
وی افزود: ایران با زدودن داعش از موصل به دنبال هموار ساختن مسیر کمکهای خود برای حفظ و بقای نظام سوریه و تاثیر گذاری بر لبنان است. حزب الله موفق به روی کار آوردن گزینه خود برای تصدی کرسی ریاست جمهوری لبنان شد که این تحول برای ایران بسیار حائز اهمیت است. ایران در این بازی عملکرد بسیار هوشمندانه اتخاذ کرد.
وی افزود: درست است که ایران نیروهایی برای جنگ به سوریه اعزام کرد اما از عملکرد دو ابر قدرت جهان آمریکا و روسیه بسیار منتفع شد. عملکرد آمریکا در عراق و روسیه در سوریه به نفع ایران و در راستای تحقق اهداف آن است.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار