با بهره گیری از کمکهای خیران و نیکوکاران صورت می گیرد؛
کمیته امداد استان ایلام همانند سال گذشته برای خدمت رسانی به زائران اربعین خصوصاً اقشار مددجویی که از استانهای مختلف کشور برای رفتن به عتبات عالیات به این استان می آیند تمهیدات گسترده ای را فراهم نموده و بسته های خدمتی گوناگونی را تدارک دیده است و در این زمینه از تجربیات سال گذشته در خدمت به زائران بهره گیری شده است.
کد خبر: ۳۲۷۹۸۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۸ 13 November 2016
فراهم نمودن امکانات رفاهی و اقامتی گوناگون شامل مهمانسراها، آشپزخانه جهت پخت و توزیع غذا، خدمات پزشکی، تخت خواب، پارکینگ خودرویی ، پتو، موکت، و خدمات دیگر  از جمله خدماتی است که کمیته امداد استان ایلام از طریق راه اندازی 8 موکب و ایستگاه خدمت رسانی برای ارائه به زائران اربعین در سال جاری تدارک دیده شده است.
 
به گزارش تابناک ایلام ؛ علی شوهانی قائم مقام امداد استان ایلام در دیدار با  سرپرست تیم پزشکی یکی از موسسات خیریه که قرار است در مرز مهران خدمات رایگان به زائران اربعین ارائه نمایند گفت: از آنجایی که استان ایلام و مرز مهران مهمترین و راحت ترین مسیر انتخابی زائران اربعین برای رفتن به کشور عراق است به همین خاطرامداد این استان فضاهای مناسبی رابرای خدمت به زائران اربعین تدارک دیده است.
 
وی افزود: این نهاد حداقل 8موکب و ایستگاه خدمت رسانی را در نقاط مختلف این استان خصوصاً شهرهای ایلام و مرز مهران راه اندازی کرده است که در این موکب ها امکانات رفاهی و اقامتی شامل پتو، موکت، تخت خواب،آشپزخانه، خدمات پزشکی ، توزیع غذا، پارکینگ خودرویی و خدمات دیگر را تدارک دیده است که همه این خدمات با بهره گیری از کمکهای مردم خیر ارائه می گردد.
 
شوهانی افزود:با توجه به اینکه امداد ایلام سال گذشته نیز به تعدادچندصدهزار نفر از زائران اربعین در این استان خدمت رسانی کرده است، امسال با بهره گیری از تجربیات سال گذشته مشکلات احتمالی در خدمت به زائران برطرف شده و به شکلی بهینه تر به این قشر خدمت رسانی خواهد شد.
 
قائم مقام امداد استان ایلام تصریح کرد: یکی از مهمترین خدمات امسال این نهاد به زائران اربعین ارائه خدمات درمانی و پزشکی به زائران بوده که با همکاری تیم پزشکی گروه جهادی به سوی معرفت از طریق استقرار در مرز مهران و به صورت رایگان انجام می گیرد .
 
شوهانی افزود: ستاد اربعین امسال تعداد 4 مدرسه و فضای آموزشی را در شهر مهران جهت خدمت رسانی به زائران اربعین در اختیار کمیته امداد قرار داده است که این نهاد با تجهیز این اماکن خدمات متنوعی را به زائران اربعین خصوصاً مددجویانی که از استانهای مختلف کشور به مرز مهران می آیند ارائه خواهد داد.
 
 
سرپرست گروه جهادی ،پزشکی به سوی معرفت نیز در این نشست به تشریح خدمات در نظر گرفته شده از سوی این تیم پزشکی به زائران اربعین پرداخت و گفت: همه خدمات ما به زائران اربعین با همکاری کمیته امداد و بهره گیری از امکانات این نهاد رایگان خواهد بود.
 
زهرا محمد علی افزود: سال گذشته پزشکان و پرستارانی که از طریق این تیم پزشکی در مرز مهران خدمت رسانی کردند تعداد 10 تا 12 نفر بوده که امسال این تعداد حداقل به 20 نفر خواهد رسید.
 
وی افزود: این گروه پزشکی علاوه بر خدمات درمانی و پزشکی یک سری خدمات فرهنگی را برای ارائه به زائران اربعین نیز درنظر گرفته است.
 
زهرا محمدعلی تصریح کرد: از آنجایی که مرز مهران اصلی ترین خروجی زائران اربعین است و حجم عظیمی از مردم کشورمان در طول ایام اربعین به مرز مهران می آیند تلاش می شود خدمات این گروه به زائران اربعین به صورت شبانه روزی باشد./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار