رییس کتابخانه عمومی شهرستان بدره گفت :تعداد462 نفر عضو فعال کتابخوان وجودداردکه 207 نفرمرد و 255 نفرزن هستندو از 20 هزارو 871 جلد کتاب با تنوع موضوعی فراوان و گسترده دراین مرکز بهره مند می شوند.
کد خبر: ۳۲۸۴۷۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۱ 14 November 2016

به گزارش تابناک ایلام؛فرحناز جواهری درگفتگو با خبرنگارتابناک ایلام گفت : سرانه مطالعه در بدره همانند سایر مناطق کشورمان از استاندارهای جهانی دور است و خانواده ها باید تلاش بیشتری برای خو گرفتن با کتاب و مانوس کردن فرزندان با مطالعه داشته باشند.

وی در مورد رسانه های دیجیتال و تقابل آنها با کتاب گفت : متاسفانه دریک دهه اخیر فرهنگ ،اجتماع واخلاق درجامعه ما تحت تاثیررسانه های دیجیتال قرار گرفته وامواج نامحرم و ویرانگر به ذهن وفکر سرمایه های آینده ما نفوذ کرده است.و نوعی پریشانی وسردرگمی در بین خانواده ها ایجاد کرده.به طوریکه در سبد فرهنگی خانوار ایرانی اینترنت و فضای مجازی جای کتاب را گرفته است.

جواهری افزود: گرچه برخی اعتقاد دارند رسانه های دیجیتال می توانند بازوی توانمندی برای کسب اطلاعات و ارتقاء دانش افراد جامعه باشدولی پژوهش هایی که در جوامع پیشرفته غربی انجام شده نشان می دهد که یادگیری از طریق رسانه های دیداری شنیداری پروسه ای است غیر از آنچه مغز برای ذخیره سازی و استفاده از اطلاعات لازم دارد.یعنی مطالعه کتاب موجب تحریک مغز برای تعقل است و مغز انسان درحین مطالعه به داشته های قبلی مراجعه و آنها را به حوزه پردازش آگاهانه آورده وبا ارتباط دادن لغات و کلمات در یک مجموعه به هم مرتبط پیام نهفته در متن کتاب را استنباط می کند. این در صورتی است که در مطالعه دیجیتال خواننده فقط چند ثانیه به مغز فرصت می دهد نه حتی چند دقیقه و به سراغ مطلب بعدی می رود بدون اینکه برگردد و دوباره و چندباره به مغز فرصت تجزیه و تحلیل محتوا و ذخیره سازی بدهد.

رییس کتابخانه عمومی بدره با اشاره به پدیده جدیدی به نام ذهن دیجیتال گفت : نتیجه پژوهش های متخصصان حوزه یادگیری یک زنگ خطر را نشان می دهد به نام ذهن دیجیتال. نسلی که پرورش یافته عصر دیجیتال است ذهنش به شدت درگیر تندخوانی حجم بالای اطلاعات بدون پردازش و ذخیره سازی آنهاست و این یعنی نسلی که از قدرت تمرکز وفراگیری و تجزیه و تحلیل واستنباط خیلی پایینی برخورداراست.وفقط اسیر نو بودن اطلاعات است نه اعتبار پایدار و تاثیر درازمدت آنها که منجر به فهم وشعور می شود.

جواهری در مورد ساختمان جدید کتابخانه هم گفت :ساختمان کتابخانه در اثر رانش و همچنین زلزله های سالهای اخیر به شدت آسیب دیده و شهریور امسال کلنگ ‍پروژه ساختمان جدید کتابخانه در مجاورت ساختمان فعلی ودر محوطه ‍پارک آل اسحق با زیربنای 423 مترمربع ودر زمینی به مساحت 200مترمربع به زمین زده شد ولی روند انجام پروژه تا کنون مناسب نبوده و فعلا فقط خاکبرداری محوطه انجام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار