آخرین جلسه هماهنگی ستاد اربعین حسینی در جهت خدمات رسانی مطلوب به زائران و عاشقان جامانده از اربعین حسینی (پیاده روی میدان امام حسین (ع) تا حرم عبدالعظیم حسنی(ع) روز یکشنبه در شهرستان ری برگزار شد.
کد خبر: ۳۲۸۸۰۸
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵ 14 November 2016
عاشقان جا مانده ازاربعین حسینی در کربلا با پیاده روی از میدان امام حسین(ع) تا حرم عبدالعظیم حسنی(ع) به مصداق این حدیث امام هادی(ع) که فرموده اند: اگر قبرعبدالعظیم(ع) را در شهر خود زیارت کنی، چنان است که گویی امام حسین(ع) را زیارت کرده ای را بجا می آورند.
معاون برنامه ریزی و اداری مالی فرمانداری شهرستان ری در این جلسه گفت: دستگاه های اجرایی شهرستان ری آمادگی لازم برای ساماندهی زائران و دوستداران اهل بیت(ع) در روزیکشنبه (30 آبان) مصادف با اربعین حسینی دارند.
مهدی مجیدی افزود: ادارات و مدارس طول مسیر پیاده روی اربعین حسینی دایر بوده و انواع خدمات رفاهی مانند آب آشامیدنی و سرویس های بهداشتی را به زائران ارائه می دهند.
وی افزود: ادارات و دستگاه های اجرایی شهرستان با هماهنگی های انجام شده با سپاه اقدام به برگزاری ایستگاه های صلواتی جهت رفاه حال زائران قبله تهران می کنند.
هادی تمهیدی معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری شهرستان ری نیزدر این جلسه گفت: امسال بر اساس برآورد های صورت گرفته شاهد خیل عظیمی از دوستداران و عزاداران حسینی در شهرستان ری خواهیم بود بر همین اساس تمهیدات امنیتی با هماهنگی سایر دستگاه های مسئول صورت گرفته است.
معاون امور فنی و عمرانی فرمانداری ویژه شهرستان ری در ادامه این جلسه با اشاره به وجود تعداد زیادی از زائران حسینی در شهرستان ری در روز اربعین گفت: طرح محدودیت ترافیکی از ساعت پنج صبح تا سه بعد از ظهر در خیابان های اطراف حرم اجرا می شود و در صورت صلاحدید پلیس راهور ساعت این طرح افزایش پیدا کند.
محمد رضا طالبی با بیان اینکه مترو شهرستان ری در روز اربعین حسینی صلواتی خواهد بود ادامه داد: جهت رفاه حال زائران علاوه بر مترو 500 اتوبوس و ون در مسیرهای مختلف به زائران خدمات رسانی می کنند.
وی ادامه داد: به طور اختصاصی 50 دستگاه ون وظیفه انتقال عاشقان اباعبدالله(ع) را از مترو شهرری تا حرم عبدالعظیم(ع) بر عهده دارند.
وی با بیان اینکه بیمارستان های هفت تیر و فیروز آبادی در روز اربعین با افزایش ظرفیت و تخت به صورت رایگان به زائران خدمات رسانی خواهند کرد افزود: چهار دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و تعدادی موتور آمبولانس در محل های نزدیک به حرم مستقر می شوند و وظیفه خدمات رسانی به مصدومان احتمالی را بر عهده دارند.
فرمانده سپاه ناحیه عبدالعظیم حسنی(ع) در ادامه این جلسه در خصوص برپایی ایستگاه های صلواتی گفت: برپایی ایستگاه صلواتی به وسیله دستگاه های دولتی و یا افراد حقیقی باید با هماهنگی سپاه و جانمایی شهرداری صورت بگیرد.
علی طلوعی افزود: برای اینکه زائران ازلحاظ ترافیکی، امنیتی و بهداشتی دچار مشکل نشوند این تصمیم اتخاذ شده است .
وی ادامه داد: دستگاه های دولتی برای برگزاری ایستگاه های صلواتی باید با نماینده سپاه هماهنگ شوند و افراد حقیقی از طریق اداره تبلیغات اسلامی و پر کردن فرم خاص و احراز هویت می توانند اقدام به این کار نمایند.
وی ادامه داد: روز اربعین تیم نظارتی از طرف سپاه، اداره بهداشت و درمان و شهرداری از روند تهیه و توزیع نذورات مردمی در ایستگاه های صلواتی بازدید می کنند .
این جلسه با حضور مهدی مجیدی معاون برنامه ریزی و اداری مالی، هادی تمهیدی معاون سیاسی و انتظامی و محمد رضا طالبی معاون امور فنی و عمرانی فرمانداری ویژه شهرستان ری، علی طلوعی فرمانده سپاه ناحیه عبدالعظیم حسنی(ع) و مسئولان شهری در فرمانداری شهرستان ری برگزار شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار