استاندار تهران با تاکید بر اینکه تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز شهرک زیتون واقع در حریم منطقه 13 پایتخت براساس مجوز شورای تامین و حکم مراجع قضایی بود، شایعه بروز درگیری در این ارتباط را قویا تکذیب کرد.
کد خبر: ۳۲۹۳۰۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳ 15 November 2016
«400 ساخت و ساز غیر مجاز در شهرک زیتون واقع در حریم منطقه 13 شهر تهران به دستور شورای تأمین و با حکم مرجع قضایی تخریب شد.»
سیدحسین هاشمیافزود: این تخریب صبح امروز براساس حکم قضایی و مصوبه شورای تامین استان تهران در حضور ماموران نیروی انتظامی و توسط عوامل شهرداری پایتخت انجام شد.
وی تصریح کرد: امروز، واحدهایی که به صورت غیرمجاز در محدوده حفاظت شده سرخه حصار تهران ساخته شده بودند، تخریب شدند.
هاشمی با بیان اینکه اطلاع رسانی و هشدارهای لازم پیش از این به متخلفان داده شده بود، بروز هرگونه درگیری فیزیکی را در این خصوص تکذیب کرد.
پیشتر مرتضی تورک معاون دادستان تهران با تاکید بر اینکه با هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز در پایتخت برخورد می شود، گفت که مرحله دوم تخریب نیز با رای کمیسیون ماده 100 انجام خواهد شد.
ابوالفضل قناعتی عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در همین ارتباط به خبرنگار ایرنا گفت: شهرداری تهران بنابر دستور دادستانی نسبت به تخریب ساخت و سازهای این شهرک اقدام کرده است.
وی افزود: بر اساس قانون، شهرداری تهران در زمین های حریم مسئولیتی نداشته و این اراضی جزو حریم دولت بوده و متولی آن سازمان های منابع طبیعی و محیط زیست هستند.
قناعتی با اشاره به فقدان مدیریت یکپارچه شهری در پایتخت تاکید کرد: از نظر قانون در شهر تهران بسیاری از نهادها و سازمان ها دارای مسئولیت هستند.
به گفته عضو شورای اسلامی شهر تهران، بخشی از اراضی سرخه حصار در سال 62 از سوی تعاونی مسکن وزارت جهاد کشاورزی به چهارهزار و 217 کارمند اعطا شد که این واگذاری بدون استعلام از محیط زیست و بدون توجه به مقوله زیست محیطی آن منطقه انجام شده است.
چندی پیش نیز مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران از ضرورت تحویل زمین معوض به زمین‌داران شهرک زیتون در پارک‌ملی سرخه‌حصار و پیش‌بینی چند نقطه جدید (فاز 8 و 11 پردیس، یک نقطه در پرند و یک نقطه در دماوند) برای مالکان این شهرک خبر داده بود که متاسفانه مورد استقبال قرار نگرفت.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سید محسن
|
United States
|
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
این تخریب مصداق ظلم به مردم است و از نظر اسلامی حرام می باشد با چه استنبادی از قوانین اسلام دستور این تخریب داده شده !! اصلا اسلام و قوانینش مورد نظر مسئولین هست !!! یا فقط استنباد به رای کمسیون ماده 100 درست است که آن هم حاصل قوانین من در اوردی است نه اسلامی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار