مشاوران رئیس جمهور تازه منتخب آمریکا اعلام کردند، قرار است دونالد ترامپ برای نخستین بار به عنوان رئیس جمهور آمریکا با یک رهبر خارجی یعنی نخست وزیر ژاپن دیدار کند و به وی و دیگر متحدان آسیایی که به خاطر لفاظی‌های انتخاباتی ترامپ نگران و مضطرب شده‌اند، اطمینان خاطر دهد.
کد خبر: ۳۳۰۱۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵ 16 November 2016
به گزارش خبرگزاری رویترز، نخست وزیر ژاپن و یک قانونگذار کهنه‌کار و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که هیچ تجربه دولتی یا دیپلماتیکی ندارد درخصوص مسائل سیاسی از جمله تجارت آزاد اختلاف نظر دارند.

اما این دو مقام ممکن است در دیدار فردا (پنج‌شنبه) در نیویورک به تفاهم‌ها و اشتراکات بیشتری دست یابند از جمله تعهد به احیای اعتبار جهانی کشورهایشان، تمایل به مقابله با ظهور چین و ارتقای روابط با روسیه.

یکی از مشاوران ترامپ گفت: رئیس جمهور منتخب آمریکا علی رغم انتخاباتی که آینده اساس دفاع ژاپن از جنگ جهانی دوم را زیر سوال برد، بر تعهدش به ائتلاف واشنگتن، توکیو و منطقه تاکید خواهد کرد.

یکی از مقامات آگاه به مقدمه‌چینی‌های ژاپن برای این دیدار گفت: اولویت اصلی ایجاد روابط شخصی و دوستانه است نه تنها مذاکره در زمینه سیاست لفاظی‌های انتخاباتی ترامپ درخصوص احتمال دستیابی ژاپن به تسلیحات اتمی و درخواست از متحدان برای پرداخت هزینه بیشتر به منظور حفظ نیروهای آمریکایی در خاک کشورشان که باعث نگرانی‌هایی شد.

انتخاب ترامپ همچنین امیدها برای تصویب معاهده تجاری "شراکت ترنس پسفیک" را از بین برد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار