استاندار خراسان جنوبی:
استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اتاق اصناف و اتحادیه‌ها باید بازار را برای ورود کالاهای قاچاق ناامن کنند، گفت: اگر کالاهای قاچاق در سطح بازار به فروش برسد به اصناف استان آسیب می‌رسد.
کد خبر: ۳۳۰۲۵۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۴ 16 November 2016
علی‌اکبر پرویزی امشب در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان جنوبی اظهار داشت: برای پروژه سیلندرپرکنی در بازارچه مرزی ماهیرود باید تدابیر امنیتی دیده شود.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی باید برای پرونده‌های درشت قاچاق کالا و ارز نیرو در اختیار اداره تعزیرات حکومتی قرار دهد، تصریح کرد: همچنین باید زمان پاسخ به استعلامات دستگاه‌های اجرایی در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز تعیین تکلیف شود.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه باید در زمینه مبارزه با قاچاق کالا به ورودی دیهوک به طبس بیشتر توجه شود، یادآور شد: با توجه به اینکه بیشتر کالاهای قاچاق از سمت جنوب کشور وارد می‌شود این مسیر باید بیشتر مدنظر قرار گیرد و با دقت بیشتری رصد شود.
پرویزی به موضوع قاچاق کالا در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه این امر در سطح استان کمتر دیده می‌شود ولی لازم است که مردم از این موضوع آگاهی یابند.

وی از اعضای کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان خواست تا بیشتر نظارت خود را بر روی نمایندگی‌ها و کل فروشی‌ها متمرکز کنند و گفت: اتحادیه‌ها برای فعالیت در بازار تکالیفی را پذیرفته‌اند که باید به آن عمل کنند و اتاق اصناف نیز باید دقت و نظارت خود را بیشتر کند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اتاق اصناف و اتحادیه‌ها باید بازار را برای ورود کالاهای قاچاق ناامن کنند، یادآور شد: اگر این فضای ناامن ایجاد نشود و کالاهای قاچاق در سطح بازار به فروش برسد به اصناف استان آسیب می‌رسد.

پرویزی افزود: باید درآمد استان در سال گذشته و سال جاری از محل اموال قاچاق مصادره شده اعلام شود تا بتوانیم از مرکز برای ایجاد تجهیزات الکترونیکی در مرز و همچنین اجرای پروژه‌های عمرانی این اعتبارات را جذب کنیم.

وی در مورد مشکل کمبود فضای انبار برای نگهداری کالای مصادره شده قاچاق در استان گفت: در حال حاضر سالن‌های مدیریت بحران در سطح استان آماده بوده و می‌تواند به طور موقت در اختیار کمیسیون قاچاق کالا و ارز برای نگهداری کالاهای مصادره شده استفاده شود.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین مکان‌هایی که در شهرستان‌های مسیر ضبط کالاهای قاچاق قرار دارد و بلااستفاده باقی مانده می‌تواند به منظور نگهداری این کالاها در اختیار کمیسیون قرار گیرد.

پرویزی خاطرنشان کرد: باید کالاهای مصادره شده قاچاق که در انبارها نگهداری می‌شوند زیرپوشش بیمه قرار گیرد تا در موقع حادثه دولت آسیب نبیند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار