فرماندار سراوان واقع در شرق سیستان و بلوچستان گفت: افزایش جمعیت در این شهرستان متناسب با رشد شاخص های توسعه نیست.
کد خبر: ۳۳۰۸۹۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰ 18 November 2016
درویش ناروئی در نشست شورای اداری سراوان اظهار داشت: طرح سرشماری نفوس و مسکن سال 95 آخرین روزهای خود را سپری می کند و تا کنون نزدیک به 90 درصد مردم این شهرستان مورد سرشماری قرار گرفته اند.
وی ادامه داد: پیش بینی می شود جمعیت 175 هزار نفری سراوان در سال 1390 به 200 هزار نفر در سال 1395 افزایش یابد که این رشد جمعیت نگران کننده است زیرا در دیگر شاخص ها همچین رشدی در سطح شهرستان نداریم.
وی تاکید کرد: این رشد جمعیت در حالی سبب خرسندی است که در دیگر شاخص ها هم به همین صورت رشد و توسعه داشته باشیم.
فرماندار سراوان گفت: با توجه به آغاز سال زراعی و فصل کشت کشاورزان و گلخانه داران، فراهم کردن نیازهای مقدماتی کشاورزان از جمله کود، سم و سوخت باید مورد توجه نهادهای مربوطه قرار گیرد.
ناروئی افزود: مردم سراوان گلایه های زیادی در خصوص بالا بودن قیمت ها با توجه به فرا رسیدن فصل سرما در حوزه نفت سفید و گاز مایع دارند.
وی گفت: دستگاههای مرتبط باید در این رابطه کنترل ها را بیشتر کنند تا مشکل مردم رفع شود و در این زمینه دغدغه ای نداشته باشند.
وی اظهار داشت: خوشبختانه در چند ماه گذشته شاهد حضور مقامات بلند پایه کشور در شهرستان سراوان بوده ایم که حاصل این سفرها دستاوردهای خوبی در زمینه های مختلف بوده است.
فرماندار سراوان ابراز امیدواری کرد: با عملیاتی شدن این طرح ها شاهد تغییرات خوبی در این شهرستان باشیم.
وی محقق شدن این طرح ها را منوط به پیگیری مدیران دستگاههای اجرایی دانست.
ناروئی با قدردانی از فعالیت های سپاه پاسداران که در منطقه صورت گرفته است پیشاپیش فرا رسیدن هفته بسیج را به بسیجیان تبریک گفت.
به گزارش ایرنا سراوان در 347 کیلومتری جنوب شرق زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار