شهر دار همدان با درخواست رایگان شدن استفاده از تالار فجر شهر برای هنرمندان موافقت کرد.
کد خبر: ۳۳۱۵۸
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۴ 10 May 2015
دبیر بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان گفت: باید ردیف بودجه مستقل به جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان استان همدان تعلق بگیرد.

به گزارش مهر، شهرام کرمی در مراسم هشتمین اردیبهشت تئاتر استان همدان با بیان اینکه چند رویداد مهم در عرصه تئاتر شکل گرفته است، اظهار داشت: همدان با وجود داشتن هنرمندان شایسته و پیشکسوتان عرصه تئاتر و نسل خلاق و جوان سرمایه خوبی در عرصه تئاتر کشور است.  

 وی با بیان اینکه استان همدان یکی از استان های فعال در عرصه تئاتر است، ابراز داشت: جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان که در همدان برگزار می شود یک رویداد جهانی بوده و ثبت جهانی شده است و از طرفی بازتاب جهانی دارد.  

 دبیر بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با اشاره به انتخاب خود برای دبیری جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان بیان داشت: مهمترین سرمایه ای که بنده به آن فکر می کنم هنرمندان و مسئولان استان همدان هستند که به برگزاری هر چه بهتر جشنواره کمک کنند.

   کرمی با تاکید بر نقش هنرمندان و پیشکسوتان عرصه تئاتر استان همدان در برگزاری جشنواره، افزود: تئاتر در استان همدان به عنوان هنری فعال و با ارزش مورد توجه بوده و استان همدان سرمایه خوبی از مسئولان دلسوز دارد.  

 وی ادامه داد: سال های قبل که بنده مسئولیت دبیری جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان را در همدان داشتم تمام مسئولان استان همدان به برگزاری این رویداد کمک کردند.  

 دبیر بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در ادامه سخنانش با اشاره به نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسون داخلی کشور گفت: امیدوارم وعده های داده شده مبنی بر در نظر گرفتن ردیف بودجه مستقل برای جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با تلاش مسئولان استان و نمایندگان مجلس به نتیجه برسد.  

 کرمی بیان داشت: تمام مسئولان استان و شهرداری همدان نیز برای برگزاری این جشنواره در سال های قبل بسیار تلاش کردند.  

 دبیر بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با اشاره به اینکه جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان متعلق به استان همدان است، ابراز داشت: جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با نام همدان عجین شده است و برای همدان بوده و جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در استان همدان به بار نشسته است.  

 مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان نیز در این مراسم با بیان اینکه سال گذشته شاهد برگزاری موفق جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در استان همدان بودیم، ابراز داشت: در راستای برقراری عدالت فرهنگی جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان سال گذشته در همه شهرستان های استان برگزار شد.

   فاضل عبادی در ادامه سخنانش عنوان داشت: درراستای اجرای سیاست تمرکز زدایی دولت، تمامی امور و فعالیت های برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان به استان همدان واگذار شده است.

   وی با بیان اینکه جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان متعلق به استان همدان است، ابراز داشت: دبیر خانه جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در استان همدان تشکیل شده است.

   عبادی با اشاره به اینکه دبیر خانه جشنواره از ابتدای سال جاری در سالن شهید آوینی همدان فعال شده است، اظهار داشت: بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان از تاریخ ۱۰ مهر ماه سال جاری  در همدان آغاز و تا ۱۵ مهر ماه ادامه دارد.

   وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه استان همدان دارای پتانسیل های فراوان و هنرمندان فعال در عرصه هنر و تئاتر است، ابراز داشت: برگزاری بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان موجب ارتقا سطح کیفی تئاتر در استان خواهد شد.  

 مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با تاکید بر اینکه استان همدان دارای گروه های نمایشی فعال است، بیان کرد: سال گذشته نیز گروه های نمایشی و هنرمندان استان همدان در آئین های هنری و جشنواره های مختلف حضوری فعال داشتند.  

 عبادی از اجرای بیش از ۱۰۰ نمایش فاخر طی سال گذشته در استان همدان خبر داد و گفت: یکصد نمایش فاخر با حضور پیشکسوتان و هنرمندان عرصه تئاتر و نمایش استان به اجرای عمومی گزاشته شد.  

 وی ابراز داشت: فعال شدن مجتمع های فرهنگی هنری، کارگاه های هنری و فعالیت گسترده هنرمندان عرصه تئاتر استان همدان از جمله برنامه های فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان بود.

   مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در ادامه سخنان خود پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خطاب به اردیبهشت تئاتر ایران را قرائت کرد.  

 گفتنی است در این مراسم هنرمندان تئاتر همدان خواستار استفاده از تالار فجر شهر همدان به طور رایگان برای تئاتر شدند که مورد موافقت شهر دار همدان سید مصطفی رسولی قرار گرفت.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار