اعتراض هنری خوشنویسان اردبیل به تخریب چهره پیامبر رحمت
یش از 160 اثر فاخر هنری از 15 نفر از اساتید خوشنویسی اردبیل با موضوعات اسلامی در نگارخانه خطائی اردبیل نمایش درآمده است .
کد خبر: ۳۳۲۶
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۱ 07 February 2015

به گزارش تابناک اردبیل، در اعتراض نمادین به هتک حرمت حضرت محمد (ص) توسط برخی رسانه ها و هنرمندنمایان غربی ، هنرمندان خوشنویس اردبیل آثار هنری خود در موضوعات مربوط به نبی مکرم اسلام را در نگارخانه خطائی اردبیل به نمایش گذاشتند.

به گفته «حسن معترض» رئیس انجمن خوشنویسان استان اردبیل ، در این نمایشگاه که با حمایت اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری اردبیل برپا شده است، بیش از 160 اثر فاخر هنری از 15 نفر از اساتید خوشنویسی اردبیل به نمایش درآمده است .

وی تصریح کرد: در آثار خوشنویسی به نمایش درآمده در نگارخانه خطائی اردبیل، احادیثی از پیامبر گرامی اسلام ، اشعاری در مدح و توصیف سیره آن حضرت و برخی پیام ها و اسماء مقدس دین اسلام با خطوط ثلث ، نسخ ، نستعلیق وشکسته نستعلیق خطاطی شده اند.

رئیس انجمن خوشنویسان استان اردبیل با ابراز تاسف از استفاده ابزاری برخی نشریات و سیاستمداران غربی از هنر برای تخریب چهره اسلام گفت: هنرمندان مسلمان وظیفه خود می دانند که با ابزار هنر با این حرکات سخیف مقابله کنند و چهره نورانی اسلام و پیامبر مهربانی ها را به شایسته ترین شکل ممکن معرفی کنند.

نیما میرجوادی فارغ التحصیل دوره فوق ممتاز انجمن خوشنویسان ایران واز اساتید جوان خوشنویسی اردبیل نیز درباره انگیزه خود از نمایش برخی آثارش در این نمایشگاه گفت: هدف بنده و سایر همکاران این بود که با اعتراض هنری خود به توهین کنندگان به پیامبر خاتم اعلام کنیم که قلب هنرمندان مسلمان مالامال از عشق به حضرت محمد (ص) است و این عشق وعلاقه با برخی حرکت های سخیف هنرمندنمایان هرگز از بین می رود.

نمایشگاه آثار خوشنویسی «نور مشعشع رسول مهربانی» تا بیست وچهارم بهمن ماه همه روزه از ساعت 9 تا 18 برای بازدید عموم به علاقه مندان دایر است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
روی ا شادمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
با تشکر از اقای نيما میرجوادى
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار