همزمان با روز ملی بسیج مستضعفان طیور بومی نیمی از روستاهای استان کرمانشاه علیه بیماری نیوکاسل به طور رایگان واکسینه می شوند.
کد خبر: ۳۳۲۶۹۷
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲ 22 November 2016
به گزارش تابناک و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه؛ علیرضا حیدری رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه از اجرای طرح واکسیناسیون طیور روستایی علیه بیماری نیوکاسل در استان کرمانشاه خبر داد.

وی زمان اجرای طرح مذکور را روز جمعه پنجم آذرماه سال جاری اعلام کرد و گفت: بر اساس تفاهم نامه صورت گرفته بین سازمان دامپزشکی کشور و بسیج سازندگی این طرح با همکاری و مشارکت نیروهای بسیجی مقیم روستاها در روز مذکور همزمان با روز ملی بسیج مستضعفان انجام می گیرد.

حیدری افزود: طرح واکسیناسیون رایگان طیور روستایی علیه بیماری نیوکاسل در 14 شهرستان استان کرمانشاه اجرا می شود.50 درصد روستاهای استان کرمانشاه در مرحله اول تحت پوشش اجرای این طرح قرار دارند.

به گفته این مسئول، طرح واکسیناسیون طیور روستایی در یک هزار و 168 روستا با جمعیت تقریبی طیور 360 هزار قطعه اجرا می شود که در این طرح نیروهای بسیجی مقیم روستاها ملبس به لباس بسیج و جلیقه دامپزشکی کار واکسیناسیون طیور را انجام می دهند.

وی گفت: در این طرح برای نخستین بار با استفاده از واکسن خوراکی غیربیماری زا طیور بومی استان علیه بیماری مهلک نیوکاسل واکسینه می شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار