اسفندیاری:
تابناک: معاون مدیریت امورعشایر اصفهان با بیان اینکه براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته باید دربرنامه‌ پنجم شاخص‌های توسعه برای عشایر به ۴۰درصد برسد،گفت:تنها ۲۵درصد ازاین شاخص‌ها در اصفهان محقق شده است.
کد خبر: ۳۳۳۰۱
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳ 10 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از مهر، مختار اسفندیاری با اشاره به تصویب لایحه ارائه خدمات به عشایر کشور در سال ۱۳۸۴ در هیات دولت اظهار داشت: اجرای این لایحه و به ویژه در استان اصفهان با کش و قوس‌های زیادی همراه بوده و هنوز آنطور که شایسته است اجرایی نشده است.

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته باید در برنامه‌ پنجم توسعه شاخص‌های توسعه برای عشایر به ۴۰ درصد برسد، افزود: این در حالی است که با توجه به اینکه در ماه‌های آخر برنامه پنجم توسعه قرار داریم تنها ۲۵ درصد از این شاخص‌ها در استان اصفهان محقق شده است.

معاون مدیریت امور عشایر استان اصفهان با بیان اینکه تا کنون تنها شاخص استفاده از سوخت فسیلی برای عشایر استان اصفهان توسعه ۵۰ درصدی داشته است، اظهار داشت: این در حالی است که نسبت به آموزش، مسائل بهداشتی و درمانی و دیگر شاخص‌های توسعه، پیشرفت چشمگیری حاصل نشده است.

وی با بیان اینکه ۵۳ هزار نفر عشایر در استان اصفهان تردد دارند، بیان داشت: ۲۷ هزار نفر از این افراد قشقایی، ۲۴ هزار نفر ایل بختیاری و ۳ هزار نفر نیز ایل عرب جرقویه هستند.

اسفندیاری با بیان اینکه عشایر خدمات شاخصی به مردم استان اصفهان ارائه می دهند، افزود: در حال حاضر ۱۲۰ هزار تن از سیب درختی، ۱۰۰ هزار تن گوشت قرمز، ۵۰ هزار تن مواد لبنی و ۳۰ تن عسل استان اصفهان توسط عشایر تولید و به بازار عرضه می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :