مدیر تأمین منابع مالی و سرمایه‌گذاری سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: واحدهای تولیدی فعال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی برای دریافت سرمایه در گردش و ثابت به بانک‌ها معرفی می‌شوند.
کد خبر: ۳۳۳۳۶
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۷ 10 May 2015

تابناک فارس به نقل از فارس:فرشاد کهیاری صبح امروز در همایش عارضه‌یابی واحدهای صنعتی اظهار داشت: نگاه و هدف این دستگاه به‌عنوان سازمان توسعه‌ای در زمینه اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی به‌ویژه صنایع راکد و مشکل‌دار، تأمین سرمایه در گردش و یا ثابت این بنگاه‌های اقتصادی و حمایت از راه‌اندازی دوباره آن‌هاست.

وی بر لزوم عارضه‌یابی واحدهای صنعتی این نوع از واحدها پیش از اعطای تسهیلات تأکید کرد و گفت: در راستای حمایت از صنایع و واحدهای تولیدی مشکلات واحدهای صنعتی شناسایی و در صورت لزوم برای اعطای تسهیلات مالی به بانک صنعت و معدن معرفی می‌شوند.

کهیاری خاطرنشان کرد: اعطای تسهیلات یارانه‌ای به صنایع کوچک با تفاهم و همکاری سازمان صنایع کوچک،صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک و بانک صنعت و معدن پرداخت می‌شود.

وی ویژگی متمایز این طرح را شناسایی عارضه در صنایع و اعطای یارانه برای حل آن عارضه و به‌تبع‌ آن تولید رقابت‌پذیرمعرفی کرد و ادامه داد: این طرح با هدایت شرکت شهرک‌های صنعتیبه‌طور هدفمند صورت گرفته و برای روان‌سازی اخذ تسهیلات،‌ 70 تا 85 درصد ضمانتتسهیلات توسط صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری انجام،‌ و مابقی به‌صورت سفته از متقاضی اخذ می‌شود.

مدیر تأمین منابع مالی و سرمایه‌گذاری سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایراناضافه کرد: هدف از این طرح کمک به واحدهای صنعتی کوچک برای توسعه و افزایش توان رقابت‌پذیری است.

وی در ادامه بیان داشت: این طرح در راستای تفاهم‌نامه سه‌جانبه فی‌مابین سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک و بانک صنعت و معدن اجرا می‌شود و هدف آن بهینه ساختن و آسان‌سازی روند اعطای تسهیلات به واحدهای صنعتی متقاضی است.

مدیر تأمین منابع مالی و سرمایه‌گذاری سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایرانبا اشاره به نتایج حاصل از ارزیابی و عارضه‌یابی برخی واحدهای صنعتی مشکلات مربوط به مصرف انرژی و موضوع بهینه‌سازی مصرف انرژی، عدم شناخت مناسب بازار هدف و نیز فرسوده بودن، قدیمی بودن و به‌روز نبودن فناوری و خط تولید در صنایع را از مهم‌ترین مشکلات صنایع کوچک اعلام کرد.

وی بیان داشت: در این طرح ارتباط اطلاعات با یکدیگر و وضعیت شاخص‌های مختلف مورد بررسی و تجزیه‌ و تحلیل قرار گرفته و جایگاه واحد صنعتی در محیط بیرونی مورد بررسی و ارزیابی و درنهایت عملکرد واحد مورد قضاوت قرار می‌گیرد که در این مرحله در مورد ضرورت انجام بررسی دقیق‌تر و عمیق‌تر نیز تصمیم‌گیری می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار