تابناک:از آنجائیکه هیچ گونه نظارت قانونی بر روندخریدوفروش در این بازار صورت نمیگیرد واین بازارمتولی مشخصی ندارد،لذا درصورت بروز مشکل در معاملات،خریداران یا فروشندگان نمیتوانند حقوق از دست رفته خود را به خوبی مطالبه نمایند.
کد خبر: ۳۳۴۰۹
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۹ 10 May 2015
به گزارش تابناک اصفهان، خرید و فروش خودروهای کار کرده در شرایطی در اصفهان بدون نظارت اتحادیه صورت می گیرد، که اتحادیه خودروفروشان از این روند انتقاد و گلایه دارد.

این اتحادیه هشداری هم به خریداران در مورد برخی معاملات غیرقانونی در این بازار داده است و مدعی شده که فروش برخی خودروها در این بازار بدون نقل و انتقال سند انجام می گیرد.

موضوعی که باید از سوی نیروی انتظامی با نظارت بیشتری پیگیری شود.

از سوی دیگر مرتضی گل افشان، رئیس اتحادیه خودروفروشان، خواستار واگذاری این بازار به اتحادیه خودروفروشان اصفهان است اما از دست اندازهایی که شهرداری و نیروی انتظامی بر سر راه این اتحادیه در این زمینه گذاشته است نیز گلایه دارد.

این بازار که در خیابان امام خمینی(ره) ورودی شهرک امیرکبیر اصفهان قرار دارد، سالهاست که پای بسیاری از فروشندگان و خریداران خودروهای کارکرده در اصفهان را به آنجا باز کرده و افراد زیادی هم توانسته اند خودروهای خود را در این بازار فروخته و بسیاری هم توانسته اند ماشین دار شوند.

از آنجائیکه هیچ گونه نظارت قانونی بر روند خرید و فروش خودروها در این بازار صورت نمی گیرد و در اصل این بازار متولی مشخص و واحدی ندارد، لذا در صورت بروز مشکل در معاملات خودرو، خریداران یا
فروشندگان نمی توانند حقوق از دست رفته خود را به خوبی مطالبه نمایند.

در صورتیکه اگر بازار آزاد خودروی اصفهان تحت نظارت اتحادیه مربوطه قرار گیرد، در صورت بروز هرگونه تخلف یا مشکل، مردم می توانند به یک نهاد مسئول مراجعه کرده و روال قانونی شکایات خود را طی کنند.

از سویی اگر این امکان فراهم شود زمینه برقراری معاملات خلاف قانون نیز کاهش خواهد یافت چراکه فروشندگان و خریداران ملزم خواهند بود در چارچوب قوانی که صنف خودرو تعیین کرده است، اقدام به خرید و فروش نمایند.

در حال حاضر شهرداری اصفهان به واسطه در اختیار قرار دادن زمینی برای این بازار در خیابان مذکور اقدام به دریافت هزینه ای برای خودروهایی که به این بازار وارد می شوند می نماید اما این هزینه تنها بابت ورود خودرو در محوطه است و هیچ گونه نظارت یا قبول مسئولیتی از سوی این نهاد در این بازار انجام نمیگیرد.

رئیس اتحادیه خودروفروشان اصفهان نیز اذعان دارد که ما برای اینکه این بازار را تحت نظارت خود قرار دهیم تلاش کردیم اما شهرداری و نیروی انتظامی مانع از این کار شدند.

با این وجود، وی خبر داد: اتاق اصناف درصدد است تا با تشکیل شورایی این بازار را تحت نظارت اتحادیه خودرو فروشان قرار دهد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار