رییس شورای اسلامی شهر زاهدان بااشاره به جمعیت 500هزارنفری حاشیه نشین درسیستان وبلوچستان ازتشکیل کارگره حاشیه نشینی خبرداد که با بدعهدی برخی وازرت خانه ها همچون نیرو و مسکنروبروشده است.
کد خبر: ۳۳۴۵۰۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۶ 26 November 2016
 مشتاق احمدریگی درپنجاه وهفتمین اجلاس شوراهای اسلامی استان ها با اشاره به مشکلات زیاد این استان گفت: باید با برنامه ریزی های مدون درآمد های پایدار شهرداری ها افزایش یابد.

وی با بیان اینکه سیستان وبلوچستان ظرفیت های بالایی درجذب سرمایه گذار دارد تصریح کرد: علی رغم تلاش های زیاد ،تاکنون این استان توفیق چندانی در جذب سرمایه نداشته است.

رییس شورای اسلامی شهر زاهدان به حاشیه نشینی سیستان وبلوچستان هم اشاره کرد وگفت: از جمعیت 2میلیون وششصدهزارنفری استان چیزی بالغ بر500هزار نفر درحاشیه شهر ها وسکونتگاه های غیر رسمی زندگی می کنند.

وی افزود: در زاهدان این رقم به 250هزارنفر می رسد که این جمعیت درحاشیه شهرزندگی می کنند و از کمترین امکانات برخوردار هستند.

ریگی چهارشهر زابل، چابهار، کنارک و زاهدان را شهر های پایلت حاشیه نشینی در استان دانست و تاکیدکرد: در این راستا کارگروه حاشیه نشینی متشکل ازچند وزرات خانه تشکیل شده است..

وی تصریح کرد: با وجود تلاش ها وزارت خانه های نیرو و مسکن به تعهدات خود در این کارگروه ها عمل نکرده اند.

رییس شورای اسلامی شهرزاهدان به معضل بازماندگان از تحصیل هم اشاره ای کرد وگفت: جمعیتی بالغ بر150هزارنفر در سیستان وبلوچستان از ادامه تحصیل بازمانده اند واین رقم در زاهدان 14هزار و پانصد نفر است.

گفتنی است پنجاه وهفتمین اجلاس روسای شوراهای اسلامی استان ها و شهرهای مراکزاستان هابه میزبانی چابهاردرحال برگزاری است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار