همزمان با هفته وقف؛
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: بهره برداری و افتتاح از ۱۰ پروژه عمرانی در سطح بقای متبرکه و رونمایی از ۸ موقوفه جدید در سال جاری از برنامه‌های هفته وقف در قم است.
کد خبر: ۳۳۵۰۵۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۱ 26 November 2016
به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در آستانه هفته وقف انجام شد، اظهار داشت: همزمان با سالروز وفات نبی اکرم(ص) که خود اولین واقف در عالم اسلام محسوب می‌شود، دهه بزرگداشت وقف آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه به مناسبت دهه وقف سازمان اوقاف و امور خیریه برنامه‌های مختلفی را در سطح کشور پیش بینی کرده است، گفت: در همین راستا اداره کل اوقاف و امور خیریه قم نیز برنامه‌های مختلفی را در سطح استان اجرا می‌کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم بهره‌برداری و افتتاح از ۱۰ پروژه عمرانی در سطح بقاع متبرکه و رونمایی از ۸ موقوفه جدید در سال جاری را از برنامه‌های این هفته بیان کرد و گفت: ارزش این موقوفات ۵ میلیارد تومان برآورد شده است.

وی تصریح کرد: در سال جاری در سطح ۴۰ امامزاده استان قم جمعاً ۶۰ پروژه عمرانی آغاز شده است که از این تعداد قریب به ۳۰ پروژه در شرف بهره برداری قرار دارد و ۳۰ پروژه دیگر هم در دست اجرا است.

حجت الاسلام حسینی مقدم افزود: برگزاری ۱۵ نشست‌ صنفی وقف با حضور نخبگان اصناف و اقشار مختلف از دیگر برنامه‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه قم در هفته وقف است.

برگزاری مراسم عزاداری در ۳۰ امامزاده قم

وی ادامه داد: برگزاری مراسم لبیک یا رسول الله(ص) در بقاع شاخص همراه با قرائت زیارت حضرت رسول(ص) و برگزاری مراسم شهادت امام رضا(ع) و امام حسن مجتبی(ع) در ۳۰ امامزاده از برنامه‌هایی است که اجرا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم عنوان کرد: در راستای اجرای امینانه نیات واقفین طرح مهر تندرستی به منظور کمک به تعدادی از بیماران نیازمند اجرا خواهد شد و همچنین طرح کمک مستمر به خانواده‌های نیازمند تعدادی از زندانیان با همکاری اداره کل زندانهای قم آغاز می‌شود.

وی اعزام مبلغ، برپایی خیمه‌های معرفت، برپایی ایستگاه‌های همه واقف باشیم و حضور در نمازهای جمعه و ارائه گزارش قبل از خطبه‌های توسط مسئولان اوقاف استان، دیدار با علما و برگزاری همایش تجلیل از واقفین و خادمین امامزادگان تحت عناوین همایش یاوران وقف را از دیگر برنامه‌ها در استان قم نام برد.

حجت الاسلام حسینی مقدم به موکب علی بن جعفر(ع) در ایام اربعین اشاره کرد و افزود: این موکب از موفق‌ترین موکب‌ها بود که به صورت شبانه روزی خدمات اسکان، پذیرایی و دیگر فعالیت‌های فرهنگی خود را در اربعین به زائرین ارائه داد.

وی گفت: در سال جاری نزدیک به ۵ میلیارد تومان تا کنون فعالیت عمرانی در امامزادگان استان قم هزینه شده است.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار