کد خبر: ۳۳۵۷۱
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۰ 10 May 2015
رئیس اتاق بازرگانی استان البرز گفت:‌ آزادسازی قیمت‌ها راه‌گشای رقابت سالم بین تولیدکنندگان است.

رحیم بنا مولایی، در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: یکی از دلایل وجود ناهنجاری‌های اقتصادی درجامعه این است که درآمد اکثر اقشار به ریال بوده ولی هزینه‌هایشان به دلار است.

وی خاطرنشان کرد:‌ بدون شک اگر موانع موجود در مسیر تولید و صادرات برطرف شود، شاهد اتفاقات خوبی در بخش اقتصاد خواهیم بود.

بنامولایی افزود: با تحول اقتصادی و ایجاد ثبات ارز تا حدودی بین درآمدها و هزینه‌های مردم تعادل ایجاد می‌شود و بخشی از مشکلات موجود حل می‌شود.

وی ادامه داد: اگر فعالیت‌های تولیدی در کشور توسعه یابد، افراد بیشتری موفق به اشتغال و کسب درآمد ثابت می‌شوند که این در نهایت منجر به ایجاد جوی آرام در فضای اقتصادی جامعه می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: اگر می‌خواهیم از پله‌های توسعه اقتصادی با سرعت بیشتری بالا برویم باید نیاز کشور را مبنای تولید کالاها و خدمات قرار دهیم؛ چراکه سرمایه‌گذاران خارجی برای سرمایه گذاری درکشور تلاش دارند دیدگاه‌های خود را به ما تحمیل کنند و در مرحله نخست به فکر منافع خود هستند.

رئیس اتاق بازرگانی استان البرز در بخش دیگری از صحبت‌های خود آزادسازی قیمت‌ها را لازمه ایجاد رقابت سالم بین تولید کنندگان دانست و گفت: با آزادسازی قیمت‌ها و با درجه‌بندی اصناف، تولید کننده اجناس مختلف را آزادانه تولید و نگران هزینه‌های آن نخواهد بود.

بنامولایی ادامه داد: در چنین شرایطی مصرف‌کننده نیز مطابق با بودجه و توان مالی خود اقدام به خرید محصولات می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه هیچگونه یارانه‌ای از طرف دولت به صنعت پرداخت نمی‌شود به نظر می‌رسد آزادسازی قیمت‌ها راه گشای رقابت سالم بین تولید کنندگان است.

این مسئول در پایان گفت:‌ بدون شک تحقق هدف مذکور درگرو تعامل و همکاری بخش دولتی و خصوصی است؛ چراکه بدون همدلی هیچ مسیری به درستی طی نمی‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار