مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران گفت: موضوع ازسرگیری فعالیت ها برای ساخت سد پارسیان در غرب استان فارس در شورای فنی در دست بررسی است و از این رو، احتمال ادامه فعالیت ها برای ساخت این سد وجود دارد.
کد خبر: ۳۳۶۳۵۸
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۶ 29 November 2016
تابناک فارس به نقل از ایرنا:سیدمحمدرضا رضازاده افزود: با توجه به تغییر اقلیم و آب و هوا و کاهش تخصیص منابع آب، بازنگری در طرح سد پارسیان مانند بسیاری از طرح های دیگر ضرورت داشت و این کار از مشاور طرح مطالبه شد.
مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران اظهار کرد: گزارش مشاور دراین زمینه تهیه شده است و بررسی آن در دستور کار شورای فنی قرار دارد.
رضا زاده گفت: به نظر می رسد باوجود تغییر مشخصات سد پارسیان، باز هم ساخت این سد توجیه اقتصادی خود را حفظ می کند و در این صورت پروژه با نظر شورای فنی فعال می شود.
مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران افزود: در مجموع همه چیز بستگی به مصوبه شورای فنی و مطالعه گزارش مشاور طرح دارد و امیدواریم در تصمیم گیری نهایی مصالح کشور و توجه به اقلیم آب و هوایی و مصالح مردم منطقه مورد توجه قرار گیرد .
توقف احداث سد پارسیان واکنش های مختلفی در فضای مجازی به همراه داشته است.
مسعود گودرزی نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی نیز سوم آذرماه امسال با اشاره به روند کنونی احداث سد پارسیان، حمایت مالی و اجرایی رییس جمهوری و وزارت نیرو برای شتاب بخشی به ساخت و بهره برداری از این سد را خواستار شد.
تامین آب کشاورزی و تولید برق ، استفاده از آب قابل تنظیم سالانه به میزان 271 میلیون متر مکعب و راه اندازی نیروگاه با ظرفیت ظرفیت اسمی 40 مگاوات از جمله اهداف این سد در طراحی اولیه است.
سد و نیروگاه پارسیان ( گورک )در فاصله 50 کیلومتری شهرستان ممسنی و 120 کیلومتری شهر شیراز در استان فارس بر روی رودخانه فهلیان از سرشاخه‌های رودخانه زهره واقع شده است. این سد که از نوع سنگریزه‌ای با هسته رسی است، پس از ساخت با ارتفاع 140 متر دارای مخزنی به حجم 400 میلیون متر مکعب و نیروگاهی به ظرفیت 40 مگاوات خواهد بود.
شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران وابسته به وزارت نیرو مجری این طرح است .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار