تنی چند از فروشندگان کتاب فروشی های مرکز شهر قم ضمن ابراز خرسندی از طرح پاییزه کتاب، اجرای این گونه طرح ها را باعث رونق کتاب خوانی و آشتی مردم با یار مهربان دانستند.
کد خبر: ۳۳۶۹۵۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۴ 01 December 2016
به گزارش تابناک قم، با آغاز هفته سوم اجرای طرح پاییزه کتاب در ۶۷۱ کتاب‌فروشی سراسر کشور،استان قم نیز در ارائه کتاب در قالب این طرح به شهروندان خود عقب نمانده و پیشتازی اش در این باره تا آن جا بوده که تاکنون در کشور رتبه دوم را از این حیث کسب کرده است.

در این طرح که با هدف اختصاص یارانه خرید کتاب به صورت مستقیم از سوی دولت به مردم در حال اجراست این امیدواری وجود دارد که زمینه ساز رونق هر چه بهتر فضای کتاب و کتاب‌خوانی در کشور کشور شود.

در این طرح که به مدت یک ماه از 24 آبان ماه تا 24 آذرماه همزمان با سراسر کشور در قم اجرا می شود، بیش از 90 ناشر استانی همکاری دارند که در همین رابطه با چند تن از ناشران و مردم در خصوص این طرح گفتگو کرده ایم که در ادامه می آید؛

ترویج کتاب‌خوانی با طرح‌های مناسبتی
 
محمد ایران‌منش، متصدی فروش پاتوق کتاب با اشاره به اجرای طرح های تخفیف کتاب در استان، اظهار داشت: این طرح ها که طرح های عیدانه، تابستانه و پاییزه می باشد در مسئله ترویج امر کتابخوانی بسیار موثر است.

وی ادامه داد: اجرای این طرح ها بسیارخوب می باشد ولی مهمترین مشکل آن نبود اطلاع رسانی در این طرح هاست که باید این نقطه ضعف مرتفع شود.

گلایه از عدم اطلاع رسانی مناسب در اجرای طرح

این فعال فرهنگی همچنین با اشاره به اینکه اطلاع رسانی در این باره تا حدودی ضعیف است، گفت: بسیاری از مردم از وجود چنین طرحی اطلاع ندارند که با مراجعه به کتابفروشی ما آنها را از این طرح آگاه می کنیم؛ طبعاً زمانی که مردم از وجود چنین طرح در کتابفروشی اطلاع پیدا می کنند تعداد کتاب های خریداری شده آنها بیشتر می شود.

وی با بیان این که بی شک اجرای این گونه طرح ها به افزایش فروش کتاب کمک می کند، افزود: برای معرفی این طرح ها باید در سطح شهر تبلیغات و اطلاع رسانی مناسبی صورت گیرد.

طرحی به سود مردم، ناشر و نویسنده 

وی اضافه کرد: در حال حاضر ما خودمان این طرح ها را بصورت چهره به چهره معرفی می کنیم تا جذب مشتری شود، البته بیشتر مشتریان ما طلبه هستند که قدرت خرید کمتری دارند ولی این طرح کمک بسیاری به آنها می کند؛ ضمن آن که اجرای این گونه طرح ها هم به سود مردم است و هم ناشر و نویسنده و کتاب فروشی ها چون باعث رونق خرید می شود.

ایران منش ادامه داد: باید برای بالا بردن قدرت خرید مردم ، یارانه ای که در این طرح ها از سوی دولت در نظر گرفته می شود بیشتر شود تا درصد تخفیف هم بالا برود چرا که کسانی که کتابخوان هستند در هر خرید خود ده ها جلد کتاب خریداری می کنند که با این طرح فشاری مالی کمتری به آنها وارد می شود.

چشم انتظار طرح زمستانه هم هستیم

محسن حسن پور ، مسئول فروش کتاب فروشی کتاب روز نیز خواستار تداوم اجرای چنین طرح هایی در شهر قم شد و گفت: این طرح ها بسیار خوب است و کمکی برای ناشران کتاب و فروشندگان کتاب می باشد و لذا بنده معتقدم که طرح زمستانه هم باید در این راستا اجرا شود.

 وی افزود: در بحث کتاب یک سری عوامل دست به دست هم داده اند که  باعث بالا رفتن قیمت کتاب شده که همین مساله نیز باعث نابسامانی در بازار نشر کتاب شده است.

حسن پور با اشاره به اینکه این طرح ها خیلی خوب و مناسب می باشد، افزود: بسیاری از افراد هستند که خرید های خود را انجام نمی دهند تا بتوانند در این طرح ها خریدهای خود را با درصد کمتری حتی 20درصد انجام دهند.

وی درادامه بیان داشت: در طرح های قبلی فروش ما نسبت به قبل بهتر شده بود ولی در طرح پاییزه به دلیل مصادف شدن با ایام محرم و صفر و همچنین سفر مردم به عراق به اربعین، فروش ما چندان رشد مورد انتظار را نکرده است.

مناسب نبودن زمان ارائه طرح پاییزه به دلیل مقارن شدن با صفر

این فروشنده کتاب با اشاره به اینکه طرح پاییزه در زمان مناسبی اعلام نشد، گفت: در این طرح ها هم تبلیغات گسترده ای انجام نمی شود تا مردم از وجود چنین طرح مطلع شوند.

وی ادامه داد: تبلیغات این طرح ها در دو قالب بسته بندی می شود؛ اولی توسط ارشاد انجام می شود و دومی هم در حال حاضر توسط خود فروشنده کتاب از طریق تبلیغ چهره به چهره ، پوستر، بنر و یا تراکت انجام می شود.

ارائه های طرح های مناسبتی قدرت خرید مردم را بالا می برد

رضا کریمی، فروشنده فروشگاه خانه کتاب با خرسندی از اجرای طرح پاییزه در راستای رونق امر کتاب خوانی در استان ابراز داشت: این طرح هم مانند دیگر طرح های عیدانه و تابستانه طرح مناسبی است.

وی ادامه داد: با ارائه این طرح ها قدرت خرید مردم بالا می رود و می توانیم فرهنگ کتاب خوانی را در استان ارتقا ببخشیم.

کریمی با اشاره به این که کارت های تخفیف در این طرح ها از بین نمی رود، گفت: اگر کارت تخفیفی داریم که برای دوره های قبل می باشد می توانیم دوباره آن را تمدید کنیم و قابل سوختن نیست که برخی ازافراد از این مسئله بی اطلاع هستند.

وی در خاتمه افزود: شهروندان بدانند که خرید های آنها با کدملی ثبت می شود که به همین دلیل از آنها کدملی درخواست می شود نه برای چیز دیگری که نباید نگران شوند.

منبع: قم فردا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار