مدیرکل ثبت احوال آذربایجان‌غربی: در سال گذشته 35 هزار و 101 فقره ازدواج به ثبت رسیده که نسبت به سال مشابه خود 5/5 دهم کاهش در پی داشته است.همچنین 6 هزار و 413 فقره طلاق به ثبت رسیده که نسبت به سال مشابه خود 14 درصد افزایش به دنبال داشته، بنابراین در مقابل هر 5 ازدواج یک طلاق رخ داده است.
کد خبر: ۳۳۷۲۳
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰ 11 May 2015

مالک ولی‌زاده فرمانده انتظامی ارومیه: در پی افزایش سرقت خودرو و محتویات آن در سطح شهرستان ارومیه رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران این پلیس قرار گرفت.با انجام یکسری اقدامات اطلاعاتی و پلیسی نهایتا یک نفر زن سابقه‌دار در این راستا شناسایی و دستگیر شد .بازرسی از مخفیگاه متهمه انواع کارت ماشین و انواع آچارآلات و زنجیر چرخ و فرش ماشینی و پتو و یک دستگاه پخش خودرو و جک خودرو و انواع قالپاق خودرو و غیره کشف و ضبط شد.متهمه در بازجویی‌های فنی به عمل آمده به 11 فقره سرقت از داخل خودروها معترف شد.

سرقت خودرو توسط زن سارق/مشکلات مدارس چالدران فقط با 4میلیون تومان حل میشد/مردم تکاب ثروتمندان فقیر/حل مشکلات جامعه به دست دانش آموزان/سرعت غیرمجاز طلاق بدون جریمهتابناک آذربایجان غربی:جای تاسف دارد زنی از جامعه ما که وظیفه اصلی آن تربیت نسلهای بعدی میباشد،دست به چنین کارهایی بزند.اما متاسف تر اینکه بسترهای جامعه ما اشکالاتی دارد که منجر به بروز چنین رفتارهایی میشود.رفتارهایی که در شان هیچ مرد و زنی نیست.

مسئولین استانی بویژه مسئولین امور بانوان باید فکری برای نجات سرچشمه های تربیت نسل آینده جامعه بکنند.برگزاری جلسات در پشت درهای بسته و گردهم آمدن کسانیکه از دردهای جامعه کمترین سهم را دارند ،چاره کار قشر آسیب دیده جامعه نیست.باید آستین ها را بالا زد و وارد عمل شد .همان منشی که باکری ها کردند.

کریم حسین‌زاده فرماندار چالدارن:فضای آموزشی مدارس چالدران چندان رضایت‌بخش نیست و در این خصوص باید اقدامات لازم انجام گیرد.امسال 2 میلیارد ریال برای نوسازی مدارس چالدران در نظر گرفته شده است.

حسین‌زاده با بیان اینکه در بسیاری از موارد مدارس این شهرستان با مشکل آب و برق مواجه بودند، اعلام کرد: این مشکل توسط یک خیر رفع شده است.

فرماندار چالدران گفت: در این خصوص مشکل آب و برق 64 مدرسه با اعتبار 40 میلیون ریال رفع شده است.

سرقت خودرو توسط زن سارق/مشکلات مدارس چالدران فقط با 4میلیون تومان حل میشد/مردم تکاب ثروتمندان فقیر/حل مشکلات جامعه به دست دانش آموزان/سرعت غیرمجاز طلاق بدون جریمهتابناک آذربایجان غربی:به نظر ما ،آموزش و پرورش باید جزو اولویتهای همه دولتها و مسئولین باشد.این نهاد آموزشی وتربیتی ،سهم بسزایی در آینده این کشور دارد .نباید در رسیدگی به این نهاد کوتاهی کرد.

مشکل آب و برقی که فقط با 4 میلیون تومان حل میشد چرا باید تاکنون معطل باقی میماند.این مبلغ که حتی به اندازه پاداش برخی از مدیران نیز نمیشود.این مبلغ شاید اندکی از هزینه های برخی سمینارها و همایشهای گزارش پر کن باشد.این مبلغ یک صدم برخی از خودروهایی است که بعضی ها توانسته اند با مجوز یا بدون مجوز وارد کشور کرده و در خیابانها در مقابل چشمان مردم رژه بروند.این مبلغ کمتر از هزینه هایی است که براثر بی دقتی و بی توجهی برخی دستگاهها در کارهای عمرانی بوجود می اید و این مبلغ ...

حجت‌الاسلام روح‌الله بیگی نماینده مردم میاندوآب ،تکاب و شاهین دژ:به ظرفیت سرمایه گذاری شهرستان تکاب اشاره و اظهار داشت: تخت سلمیان تکاب به عنوان اثر به ثبت رسیده جهانی از مهم‌ترین ظرفیت‌های گردشگری و سرمایه‌گذاری در این شهرستان است.

وی تکاب را به سبب دارا بودن بزرگترین معادن طلا و کارخانه طلا در خاورمیانه از اهمیت اقتصادی بالایی خواند و افزود: نیاز است در این شهرستان شهرک ساخت طلا و جواهرات ایجاد شود.

نماینده مردم میاندوآب، تکاب و شاهین‌دژ در مجلس شورای اسلامی شاهین‌دژ را دارای ظرفیت سرمایه‌گذاری در کارخانه سیمان خواند و گفت: شهرستان‌های میاندوآب، تکاب و شاهین‌دژ به سبب اینکه در منطقه‌ای معدن خیز واقع شده‌اند زمینه سرمایه‌گذاری در حوزه معدن و فرآوری محصولات معدنی در آن بسیار گسترده است و نیاز است سرمایه‌گذاران با ایجاد کارخانجات فرآوری محصولات خام معدنی ارزش افزوده این محصولات را بالا برند.

وی افزود: در عرصه سرمایه‌گذاری اقتصادی نیز تکاب به سبب دارا بودن زمین‌های کشاورزی و نیز به سبب گسترش دامداری در این شهرستان محلی مستعد برای سرمایه‌گذاری در زمینه‌های نیروگاه و کشاورزی و محصولات لبنی است و نیز زمینه ایجاد کارخانجات لاستیک‌سازی و خودروسازی کشاورزی در این شهرستان موجود بوده و جای آن خالی است.

سرقت خودرو توسط زن سارق/مشکلات مدارس چالدران فقط با 4میلیون تومان حل میشد/مردم تکاب ثروتمندان فقیر/حل مشکلات جامعه به دست دانش آموزان/سرعت غیرمجاز طلاق بدون جریمهتابناک آذربایجان غربی:هرکسی که با شرایط اقتصادی استان آشنا نباشد و صرفا به خواندن این خبر اکتفاء کند ،تلقی خوبی از وضعیت درآمدی و معیشتی مردمان تکاب فرض خواهد کرد و وسوسه زندگی در این شهر خوشبخت را از سر خواهد گذراند.اما باید گفت :متاسفانه از این همه نعمت خدا دادی ،مردم تکاب هیچ بهره ایی نبرده اند.بلکه از لحاظ سطح درآمد و وضعیت اقتصادی ،در شرایط خوبی بسر نمیبرند.به گفته امام جمعه این شهرستان، درحال حاضر یک پنجم جمعیت 50 هزار نفری شهرستان تکاب از فقر مفرط رنج می برند وتحت پوشش کمیته امداد آمام خمینی (ره) وسایر نهادهای حمایتی وسازمان های امدار رسان هستند.

حال باید پرسید که این مردم نجیب چرا به این اندازه مورد بی مهری قرار گرفته اند ؟

فرشید سعد آبادی مسوول کمیته فرهنگی و اجتماعی ستاد استانی احیای دریاچه ارومیه :با توجه به ارتباط طیف گسترده جامعه با دانش آموزان، عضوگیری باشگاه هواداران از این افراد با هدف ترویج فرهنگ صرفه جویی و رساندن پیام های ستاد احیای دریاچه ارومیه به تمام اقشار اجتماعی به اجرا در می آید.

وی سازمان دانش آموزی را بهترین سازمان برای عضو گیری باشگاه هواداران دریاچه ارومیه عنوان کرد و ادامه داد: این سازمان ساختار بسیار مطلوبی دارد و از این ظرفیت می توان برای پیشبرد اهداف فرهنگی احیای دریاچه ارومیه استفاده کرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز در این نشست با بیان اینکه 570 هزار دانش آموز در آذربایجان غربی تحصیل می کنند، اضافه کرد: مطالبات برنامه ای و فرهنگی از آموزش و پرورش باید با اعتبار معلوم، مشخص شود تا بتوانیم برنامه ریزی بهتری برای رسیدن به اهداف در استفاده از ظرفیت دانش آموزی استان در خصوص احیای دریاچه ارومیه داشته باشیم.

سرقت خودرو توسط زن سارق/مشکلات مدارس چالدران فقط با 4میلیون تومان حل میشد/مردم تکاب ثروتمندان فقیر/حل مشکلات جامعه به دست دانش آموزان/سرعت غیرمجاز طلاق بدون جریمهتابناک آذربایجان غربی:به نظر ما ،از این دست برنامه ها میتواند هم تامین کننده هدفهای از پیش تعیین شده باشد و همین اینکه غنی کننده اوقات فراغت دانش آموزان به حساب آید.

کاری که سالها قبل در دوران دفاع مقدس،مساجد با نوجوانان و جوانان محل میکردند.در آن زمان هر مسجد،محل تجمع،آموزش،تربیت و پر کردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان محل بود.که از این ره گذر ،چه بسا شخصیتهای مهم سیاسی،اجتماعی و فرهنگی بزرگی تحویل جامعه شد و چه شهیدان بزرگواری تقدیم حفظ کیان جمهوری اسلامی ایران گردید.

اما در آن دوران ،هرگز بحث بودجه و تامین اعتبارات و پیچ و خمهای اداری نبود.کسی دنبال گزارش دهی وگزارش گیری نبود.فقط کار بود و تامین هدف .

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان‌غربی:ثبات باورهای مذهبی و بی اعتنایی به آسیب‌های اجتماعی سبب کاهش طلاق در روستاهای آذربایجان غربی شد.

محمد جوان مدیرکل ثبت احوال آذربایجان‌غربی در جلسه کارگروه زن و خانواده اظهار داشت: در سال گذشته 35 هزار و 101 فقره ازدواج به ثبت رسیده که نسبت به سال مشابه خود 5/5 دهم کاهش در پی داشته است.

وی گفت: هم‌چنین 6 هزار و 413 فقره طلاق به ثبت رسیده که نسبت به سال مشابه خود 14 درصد افزایش به دنبال داشته، بنابراین در مقابل هر 5 ازدواج یک طلاق رخ داده است که نسب به سال 92یک درصد افزایش به ثبت رسیده است.

جوان بیان کرد: درحالی که در سال 89 از هر 11 ازدواج یک طلاق به ثبت می‌رسید و متاسفانه بر اساس آمارهای موجود طلاق روز به روز در حال رشد است.

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان‌غربی اظهار داشت: در روستاهای استان طلاق به مراتب کمتر و ازدواج بیشتر از شهر است و این نشان‌دهنده ثبات باورهای مذهبی و اعتقاداتی است که با برنامه‌ریزی‌های گسترده و ارائه طرح‌های مناسب می‌توان میزان طلاق را در آذربایجان‌غربی پایین آورد.

سرقت خودرو توسط زن سارق/مشکلات مدارس چالدران فقط با 4میلیون تومان حل میشد/مردم تکاب ثروتمندان فقیر/حل مشکلات جامعه به دست دانش آموزان/سرعت غیرمجاز طلاق بدون جریمهتابناک آذربایجان غربی:به نظر ما نه به نظر کارشناسان اجتماعی،شهر نشینی در عصر حاضر بیش از اینکه بعنوان مزیت باشد بعنوان یک مشکل مطرح میشود.با پیشرفت تکنولوژی و گسترش شهر نشینی،روز به روز بر مشکلات اجتماعی از جمله مشکلات درون خانوادگی افزوده میشود.مشکلاتی که بنیان خانواده ها را هدف قرار داده است.

باید کاری کرد.مسئولین امر باید آستینها را بالا بزنند.چه بسا که این مشکلات گاهی گریبانگیر خود آنها نیز میشود.برای اصلاح فرهنگ فراموش شده جامعه کنونی ما باید مسیرهای کاغذی ادارات،تشریفات اعتباری و غیره را کنار گذاشت باید کاری جهادی کرد.جهاد هم با حضور مردم در صحنه ممکن است .از پتانسیل مردم ،ریش سفیدان و متنفذین شهر باید کمک گرفت.زمانی ما غرب را بخاطر همین مشکلات مورد سرزنش قرار میدادیم.نکند روزی خود دچار آن مشکلات شویم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار