معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه، از وجود 31 هزار و 980 معلول در استان خبر داد.
کد خبر: ۳۳۷۸۱۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۹ 03 December 2016
به گزارش تابناک و به نقل از ایرنا، نیلوفر اختیاری روز شنبه به مناسبت روز جهانی معلولان در جمع خبرنگاران، از وجود سه هزار و 807 نفر معلول در زمینه بینایی در استان خبر داد و افزود: در زمینه جسمی و حرکتی 11 هزار و 899 نفر معلول در زمینه ذهنی، هشت هزار و 389 نفر در زمینه روانی و 2 هزار و 329 نفر نیز سایر معلولت ها در استان وجود دارند.

** وجود 11 مرکز شبانه روزی معلولان در استان
اختیاری از وجود 11 مرکز شبانه روزی خدمت رسان به معلولان در استان خبر داد و اظهار کرد: 974 مددجو از خدمات این مراکز بهره مند می شوند و به تعداد مستمری بگیران حوزه توانبخشی 9 هزار و 418 نفر مستمری بگیر در حوزه توانبخشی وجود دارد.
به گفته اختیاری، 19 مرکز روزانه آموزشی و حرفه آموزی در استان وجود دارد که تعداد افراد بهره مند از خدمات آن 856 نفر هستند.
وی تعداد آمار دانشجویان معلول خدمت گیرنده را یک هزار و 640 نفر اعلام کرد و افزود: 13 هزار و 935 نفر زیرپوشش بیمه درمانی معاونت امور توانبخشی قرار دارند.
اختیاری ادامه داد: دو کارگاه تولیدی حمایتی معلولان ذهنی در استان با خدمات دهی به 60 نفر وجود دارد و هفت مرکز ویزیت در منزل نیز وجود دارد که به 359 نفر خدمات می دهد.
اختیاری، به وجود دو مرکز توانبخشی مبتنی بر خانواده در استان اشاره کرد که به 120 نفر خدمات ارایه می کنند.
به گفته وی، 6 کلینیک مددکاری نیز با معاونت توانبخشی استان کرمانشاه همکاری دارند که یک هزار و 172 پرونده در دست بررسی دارند و پنج موسسه خیریه نیز با تعداد یک هزار و 185 پرونده مشغول فعالیت هستند.

**خدمت رسانی 16مجتمع روستایی به معلولان
معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی کرمانشاه افزود: 16مجتمع روستایی در استان در حوزه توانبخشی و خدمات دهی به معلولان فعالند که سه هزار و 376 پرونده در دست بررسی دارند.
این مسوول یادآور شد، تعداد افراد دریافت کننده حق پرستاری نیز 473 نفر هستند و تعداد افراد شناسایی شده در برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه 9 هزار و 139 است و تعداد افراد خدمت گیرنده در این برنامه نیز هفت هزار و 593 نفر می باشند.
وی اضافه کرد که طی شش ماه ابتدای سال جاری نیز 693 نفر در راستای اشتغال زایی، مسکن، بیمه اجتماعی و ازدواج به خودکفایی رسیده اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار