رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهر تهران در گذشته باغ‌شهر بوده است که امروز از آن باغ‌شهر خبری نیست.
کد خبر: ۳۳۸۳۱
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۰ 11 May 2015
به گزارش  فارس، مهدی چمران در مراسم افتتاح سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه شهر تهران اظهار داشت: در 17 اسفند ماه سال گذشته مقام معظم رهبری فرمایشاتی داشتند که بر اساس آن موجب شد 1400 هکتار از فضای سبز، باغات و بوستان‌هایی که در اختیار نهادهای مختلف بود به عموم مردم واگذار شود تا مردم بتوانند از این فضاها استفاده کنند و شهرداری نیز برای بازسازی و نوسازی این فضا اقداماتی را انجام داده است.

وی افزود: مردم شهر تهران با توجه به فشردگی و تراکم جمعیت از فضای سبز کافی برخوردار نیستند و هم اکنون نیز نسبت به فضای سبز سایر شهرهای جهان کمبودهایی را داریم.

چمران افزود: گل و گیاه یک کالای تجارتی است و برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی می‌تواند به صادرات گل به خارج از کشور کمک کند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهر تهران در گذشته باغ‌شهر بوده است ولی امروز از آن باغ‌شهر خبری نیست و از آن باغ‌شهر فضای کمی باقی مانده است لذا امید است با همت شهرداری این فضای کم نیز تبدیل به سیمان و ساختمان‌های بلند مرتبه نشود و در شهر باقی بماند.

وی درباره مصوبه شورای شهر گفت: شورای شهر در مصوبه‌ای مقرر کرد در باغات به جای 60 درصد در 30 درصد آن ساختمان ایجاد شود و از نظر ارتفاع دو برابر باشد چرا که مالک از نظر اقتصادی زیان‌ نکند و باغ نیز حفظ شود. این مصوبه در طرح جامع نیز به تصویب رسید و تعداد شکایات نیز کاهش پیدا کرد.

چمران افزود: راه‌حل دیگری برای این معضل نبوده است چرا که در غیر این صورت باید تمامی باغات را خریداری می‌کردیم که این اقدام امکانپذیر نبوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: از قوه قضاییه کمک می‌طلبیم در اجرای مصوبه باغات با حفظ فضای سبز به شهرداری و شورای شهر کمک کند تا مردم در رفاه بیشتری باشد.

وی گفت: امسال 205 میلی‌متر بارندگی داشته‌ایم که با این بارندگی ایجاد فضای سبز و نگهداری آن بسیار سخت است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار