مدیرعامل سازمان طراحی و فنی مهندسی شهرداری اصفهان:
تابناک: مدیرعامل سازمان طراحی و فنی مهندسی شهرداری اصفهان با بیان اینکه تعداد کل پروژه‌های در دستور کار طراحی سازمان طراحی شهرداری در سال ۹۴ معادل ۳۶۴ پروژه است، گفت: این پروژه‌ها با ۳۸ عنوان کاری تعریف شده است.
کد خبر: ۳۳۸۴۱
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷ 11 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، مصطفی بهبهانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌های شهری بدلیل زنده‌بودن امری اجتناب ناپذیر است، اظهار داشت: یکی از نشانه‌های زنده بودن تحرک و فعالیت‌های ناشی از پروژه‌های عمرانی است که افزایش جمعیت و توقع مردم ایجاب می کند فعالیت‌های عمرانی شهری روز به روز بیشتر و هدفمندتر شود.

وی با اشاره به اینکه سال 94 سال آخر برنامه 1395 شهرداری است، تصریح کرد: در این سال برنامه‌ریزی برای 5 ساله بعدی و یعنی 1400 آغاز شده و این برنامه‌ها پایه اصلی پروژه‌های عمرانی را تشکیل می‌دهد.

مدیرعامل سازمان طراحی و فنی مهندسی شهرداری اصفهان بیان کرد: سازمان طراحی و فنی مهندسی شهرداری در سال 81 با هدف ایجاد محوریت برای طراحی پروژه‌های شهری تاسیس شده و این سازمان علاوه بر طراحی مستقیم پروژه‌ها، نقش مهمی در تحویل‌گیری طراحی پروژه‌ها به نیابت از شهرداری اصفهان دارد و با ارائه مشاوره در مطالعات اولیه پروژه‌ها به مراجع تصمیم گیری کمک می‌کند.

وی عوامل مهم در طراحی پروژه‌ها را کیفیت، هزینه و سرعت برشمرد و خاطرنشان کرد: برای اینکه یک پروژه از مطلوبیت کافی برخوردار باشد از ابتدا تا انتها مراحل پیدایش، مطالعات اولیه ( فاز صفر )، طراحی فاز یک، طراحی فاز 2، اجرای پروژه و نگهداری را می‌پیماید که این سازمان در مرحله سوم و چهارم نقش اصلی را به عهده دارد.

بهبهانی افزود: مراجع تصمیم‌گیری در تصویب پروژه‌های عمرانی کمیته مطالعات مقدماتی، شورای سیاستگذاری پروژه‌های عمرانی، کمیسیون بررسی و تصویب طرح‌های عمرانی، کمیته فنی فاز یک، کمیته فنی فاز 2 و در نهایت پروژه‌های بزرگ است که باید به تصویب شورای اسلامی شهر برسد.

وی با بیان اینکه در کمیته‌ها و کمیسیون‌ها مدیران، کارشناسان و مشاوران با اظهارنظر روی پروژه‌ها و انجام اصلاحات لازم آنها را به تصویب می‌رسانند، گفت: پیدایش یک پروژه براساس نظرسنجی ، مطالبات مردمی و اسناد بالادستی از جمله برنامه 5 ساله و طرح‌های تفصیلی و دیگر مطالعات جامع صورت می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان طراحی و فنی مهندسی شهرداری اصفهان با اشاره به پروژه‌های میدان امام علی(ع) و سالن اجلاس اظهار داشت: در پروژه‌های سالن های اجلاس و میدان امام علی(ع) سازمان طراحی شهرداری نقش تحویل‌گیری نقشه‌های اجرائی را بعهده داشته و در مورد طراحی مترو، سازمان طراحی و فنی مهندسی نقشی به عهده ندارد.

وی تعداد کل پروژه‌های در دستور کار طراحی سازمان طراحی شهرداری در سال 94 را معادل 364 عنوان و تصریح کرد: این پروژه‌ها با 38 عنوان کاری تعریف شده که از جمله خیابان‌سازی، پیاده‌روسازی، مجموعه فرهنگی، مجموعه ورزشی، پارک، ساماندهی مادی‌ها، روگذر و زیرگذر، پل عابر پیاده، دفع آب‌های سطحی، پارکینگ، اداری، منابع و خطوط انتقال آب، سرویس بهداشتی و غیره را شامل می‌شود.

بهبهانی افزود: از ابتدای سال تاکنون نقشه‌های اجرائی 74 پروژه توسط سازمان تهیه و برای اجرا ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه شاخص‌ترین پروژه شهرداری که در برنامه 5 ساله 1400 به آن توجه ویژه شده حلقه چهارم ترافیکی است، خاطرنشان کرد: این حلقه ترافیکی به طول 78 کیلومتر است که 46 کیلومتر آن در مناطق شهرداری اصفهان و بقیه در شهرهای مجاور قرار داشته و سرعت طرح آن 120 کیلومتر در ساعت و در هر طرف دارای 4 باند و عرض آسفالت 20 متر می‌باشد و عرض این بزرگراه از 55 تا 76 متر تغییر می‌کند.

مدیرعامل سازمان طراحی و فنی مهندسی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه این بزرگراه دارای 20 روگذر و زیرگذر در محل تلاقی با خیابان‌ها و محورهای اصلی ترافیکی است، بیان کرد: تاکنون محل تلاقی حلقه چهارم ترافیکی با بلوار رضوان و شهر رویاها اجرا شده و نقشه‌های اجرائی تقاطع آن با امتداد خیابان آبشار در محل اشکاوند، بزرگراه شهید اردستانی و امام خمینی برای اجرا آماده شده است.

وی گفت: مطابق برآورد تقریبی اولیه این بزرگراه، حدود 600 میلیارد تومان هزینه اجرائی و معادل 400 میلیارد تومان هزینه آزادسازی خواهد داشت که حدود 60 درصد آن مربوط به محدوده اصفهان است.

بهبهانی با اشاره به پروژه‌های شاخص در دست طراحی شهرداری گفت: میدان شورا، تعریض پل فلزی، ادامه خیابان فرشادی و پارکینگ زیر آن، پارک سوار در محل ایستگاه عاشق آباد، خیابان و پارکینگ اردیبهشت، خیابان آل بویه، پایانه جنوب- غرب، مجموعه فرهنگی پنج رمضان و پل صاحب روضات از جمله این پروژه‌ها است.

وی افزود: میدان پینارت و بلوار ارغوانیه، خیابان خلجا، خیابان شهید احمدی، مجموعه پارک سالن مطالعه و ورزشی گلستان، روگذر 25 آبان، تکمیل مرکز فرهنگی و کتابخانه، روگذر تقاطع حلقه چهارم ترافیکی و بزرگراه شهید اردستانی و میدان استقلال برای اجرا ابلاغ و یا آماده ابلاغ شده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار