قائم‌مقام دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر اصفهان:
تابناک: قائم‌مقام دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان گفت: فرهنگ‌سرای عفاف و حجاب باید با نامی زیبا در کنار فرهنگ‌سرا‌های دیگر در اصفهان راه‌اندازی شود.
کد خبر: ۳۳۹۲۳
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۶ 11 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، حجت‌الاسلام مجتبی اخوان پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه زنان شورای شهر که با حضور مدیرکل دفتر امور زنان استانداری، اعضای کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزش شورای اسلامی شهر و نمایندگان سایر دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد،‌ اظهار کرد: کارگروه زنان در هر جلسه با موضوعات مختلفی در زمینه امور زنان و رسیدگی و ساماندهی وضعیت زنان در جامعه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب مسائل و مشکلات بانوان باید توسط خود بانوان در سطح جامعه رفع شود، اضافه کرد: بانوان باید در زمینه مسائل و رسیدگی به مشکلات خود در جامعه تصمیم‌گیری کنند و باید از ظرفیت‌های بانوان در زمینه‌های مختلف استفاده شود.

قائم‌مقام دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان با تاکید بر اینکه زنان در جامعه باید نقش داشته باشند و نقش و جایگاه آنها نباید فراموش شود، تصریح کرد: طرحی در ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان مبنی بر راه‌اندازی جمعیت زنان در 24 شهرستان استان به تصویب رسیده است.

وی با بیان اینکه جمعیت زنان باید در این شهرستان‌ها راه‌اندازی شود، ادامه داد: راه‌اندازی جمعیت‌ زنان در شهرستان‌های استان، گره‌گشای بسیاری از مشکلات است.

اخوان با اشاره به اینکه بر اساس آمار حدود 53 درصد از جمعیت جامعه را بانوان تشکیل می‌دهند، تاکید کرد: بانوان بیش از نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می‌دهند و بانوان از جایگاه فرا‌تری در جامعه برخوردار هستند.

وی با تاکید بر اینکه حجاب در جامعه جایگاهی دارد که این جایگاه در سطح جامعه باید حفظ شود، افزود: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب حجاب امنیت است و بهترین امنیت حجاب است.

قائم‌مقام دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان با بیان اینکه مردم در زمینه‌های مختلف خواستار امنیت هستند، گفت: دلیل کم‌حجابی برخی از افراد در سطح جامعه باید بررسی شود و این موضوع اهمیت دارد که نگاه به این افراد در سطح جامعه چه نگاهی است.

وی با اشاره به اینکه اگر نگاه‌ها یا نگاه برخی از افراد به افراد کم‌حجاب متنفرانه باشد، در سطح جامعه ضرر می‌کنیم، اظهار کرد: تمام ما باید به افراد کم‌حجاب نگاه طبیبانه داشته باشیم.

اخوان با تاکید بر اینکه امیدواریم برگزاری این جلسه بازوی پر‌توانی برای رفع مشکلات بانوان در سطح جامعه باشد، ادامه داد: اقدامات اساسی باید در راستای تأمین و حفظ امنیت بانوان در سطح جامعه انجام شود و توجه به کرامت، جایگاه و بزرگواری بانوان ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه در برخی از موارد حفظ جایگاه زنان به فراموشی سپرده می‌شود، تصریح کرد: باید در راستای حفظ امنیت بانوان تلاش شود و توجه به حجاب یکی از مصادیق امنیت بانوان است.

قائم‌مقام دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان با اشاره به ضرورت توجه کارگروه بانوان شورای شهر به برخی از موارد در حوزه بانوان اضافه کرد: فرهنگ‌سرای عفاف و حجاب باید با نامی زیبا در کنار فرهنگ‌سرا‌های دیگر در اصفهان راه‌اندازی شود.

اخوان با تاکید بر اینکه باید بخشی از برنامه‌های سیمای شهر در صدا و سیما به منظور نهادینه کردن و از مظلومیت در آوردن این فریضه مهم اختصاص یابد، افزود: عملیاتی کردن مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان یکی از مطالبات رهبر معظم انقلاب از تمام دستگاه‌های اجرایی مورد توجه قرار بگیرد.

وی به لزوم هم‌افزایی تمام دستگاه‌های اجرایی در اجرایی شدن فریضه امر به معروف و نهی از منکر و حجاب و عفاف در سطح جامعه اشاره کرد و گفت: هم‌افزایی تمام دستگاه‌های اجرایی از جمله امور بانوان استانداری، آموزش و پرورش، بهزیستی، صدا و سیما و دانشگاه‌ها در این زمینه اهمیت و ضرورت دارد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار