هفدهمین نمایشگاه و هفتمین جشنواره دستاوردهای پژوهشی و فناوری چهارمحال و بختیاری گشایش یافت.
کد خبر: ۳۳۹۵۰۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۹ 06 December 2016
به گزارش تابناک شهرکرد، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری چهارمحال و بختیاری در این آیین گفت: در این نمایشگاه محصولات پژوهشی و فناوری مربوط به 17 دستگاه اجرایی و 24 شرکت وابسته به پارک علم و فناوری استان به نمایش درآمده است.
سیامک سلیمانی دشتکی تعداد غرفه های هفدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی چهارمحال و بختیاری را 53 غرفه اعلام و تاکید کرد: از این تعداد 23 غرفه مربوط به دستگاه های اجرایی، 24 غرفه مربوط به شرکت های وابسته به پارک علم و فناوری و 6 غرفه مربوط به فعالیت رسانه های استان است.
وی اطلاع رسانی را یکی از مهمترین نیازهای تقویت حوزه پژوهش و فناوری دانست و افزود: به همین منظور انعکاس دستاوردهای پژوهشی و فناوری چهارمحال و بختیاری از طریق رسانه های گروهی نقش مهمی در ارتقای شاخص های توسعه ای دارد.
سلیمانی دشتکی تصریح کرد: هفته پژوهش و فناوری فرصت بسیار خوبی برای رونمایی از دستاوردهای جدید این حوزه و زمان مطلوبی برای ارتقای ارتباط بین بخش دولتی و خصوصی است.
رئیس شورای سیاستگذاری ستاد هفته پژوهش و فناوری چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: نبود پژوهش در اجرای بسیاری پروژه ها در گذشته باعث افزایش نرخ اشتغال، پیدایش رکود و ایجاد شرایط سخت اقتصادی در کشور و استان شده است.
وی آموزش و پژوهش را لازم و ملزوم همدیگر برشمرد و گفت: به همین منظور باید تمامی آموزش دهندگان سیستم آموزشی کشور از پژوهشگران انتخاب شوند.
وی از تجلیل 18 پژوهشگر برتر چهارمحال و بختیاری در هفته پژوهش و فناوری امسال خبر داد و افزود: از این تعداد 8 نفر پژوهشگر دانشگاهی، 2 نفر پژوهشگر دستگاه های اجرایی، 4 نفر دانشجوی پژوهشگر و 4 نفر فناور هستند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: امسال 200 ایده جدید به دبیرخانه جشنواره برگزیدگان ایده های برتر ستاد هفته پژوهش و فناوری استان ارسال شد.
وی یادآور شد: از این تعداد 25 ایده در حوزه سلامت، 16 ایده در حوزه علوم پایه، 18 ایده در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، 54 ایده در حوزه فنی و مهندسی، 21 ایده در حوزه مدیریت شهری، 42 ایده در حوزه کشاورزی و بقیه ایده ها در سایر حوزه ها بوده است.
سلیمانی دشتکی به داوری ایده های ارسال شده به دبیرخانه جشنواره برگزیدگان ایده های برتر ستاد هفته پژوهش و فناوری از سوی هفت گروه داوری اشاره و اظهار کرد: در نهایت هفت ایده با دریافت امتیاز لازم موفق به کسب رتبه برتر شدند.
هفدهمین نمایشگاه و هفتمین جشنواره دستاوردهای پژوهشی و فناوری چهارمحال و بختیاری از 16 تا 20 آذر در فرهنگسرای بزرگ شهرکرد دایر است.
در این آیین از 34 فعال حوزه پژوهش و فناوری چهارمحال و بختیاری تجلیل شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار