شهردار کاشان:
تابناک: شهردار کاشان گفت:تعریف فرهنگی کاشان به عنوان پایلوت معماری سنتی، دعوت از اعضای سازمان برای سرمایه‌گذاری در امر احیا و مرمت بافت‌های تاریخی فرسوده کاشان، انعقاد تفاهم‌نامه خواهرخواندگی با شهرهای کشورهای عضو اکو را پیشنهاد می‌کنیم.
کد خبر: ۳۳۹۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۹ 11 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، سید محمد ناظم رضوی ظهر امروز در دویست و دومین نشست سازمان اکو در باغ فین این شهرستان اظهار داشت: موقعیت برتر جغرافیایی کاشان که در حوزه راه‌های مواصلاتی فلات مرکزی ایران قرار گرفته، جایگاه تعامل و داد و ستد اقتصادی و فرهنگی با ملل مختلف جهان بوده که روزگاری از جاده ابریشم عبور کرده و در سفرنامه‌های مختلف که طی قرون اسلامی نگاشته شده کاشان را در طی قرون گذشته تبدیل به یک پایگاه علمی در جهان ساخته است.

وی افزود: در حال حاضر نیز وجود بیش از هزار کارگاه ،کارخانه و شرکت صنعتی کوچک و بزرگ، این منطقه را تبدیل به یکی از قطب‌های صنعتی کشور نموده است و 70درصد از صادرات فرش ماشینی کشور در این منطقه تولید می‌شود که ارزش سالیانه صادرات گمرک کاشان 100میلیون دلار است.

شهردار کاشان تصریح کرد: ایجاد نظام اقتصادی- مالی مشترک میان کشورهای عضو اکو به عنوان صندوق تعاون اقتصادی اکو در کاشان، راه‌اندازی بازارچه صنایع دستی کشورهای عضو اکو، توسعه زیرساخت‌های گردشگری و سرمایه‌گذاری کشورهای عضو در این صنعت با موضوعات گردشگری مذهبی، تاریخی، فرهنگی و نیز اکوتوریسم به عنوان برنامه های پیشنهادی کاشان به سازمان اکو معرفی می‌شود.

وی بیان کرد: هم‌چنین ایجاد بازارچه مشترک پرورش ماهیان زینتی در کاشان به عنوان بزرگترین قطب تولید ماهی زینتی در ایران، راه‌اندازی کارخانه فرآوری و تولید ترکیبات گیاهی و دارویی به دلیل وجود صنعت داروسازی گیاهی صنعتی و سنتی در منطقه، را سازمان اکو می‌کنیم.

ناظم رضوی خاطرنشان کرد: تعریف منطقه فرهنگی کاشان به عنوان پایلوت معماری سنتی، دعوت از اعضای سازمان برای سرمایه‌گذاری در امر احیا و مرمت بافت‌های تاریخی فرسوده کاشان، انعقاد تفاهم‌نامه خواهرخواندگی با شهرهای کشورهای عضو اکو را به این شهرها پیشنهاد می‌کنیم.

وی افزود: ایجاد بازار اقتصادی برای استفاده کشورهای عضو از محصولات گیاهی، صنعتی و دیگر تولیدات شاخص منطقه، ایجاد زمینه برای معرفی چهره‌های شاخص و مشاهیر منطقه به کشورهای عضو، توسعه حمل و نقل ریلی منطقه کاشان و احداث و توسعه شبکه انتقال انرژی با همکاری کشورهای عضو اکو از دیگر پیشنهادات کاشان به سازمان اکو است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار