استاندار فارس گفت: احیای بختگان از موضوعات مهم در جلسه شورای عالی آب کشور خواهد بود.
کد خبر: ۳۴۰۵۵۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۹ 08 December 2016
تابناک فارس به نقل از مهر: محمدعلی افشانی پیش از ظهر پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان استهبان با اشاره به وضعیت خشکسالی های استان فارس و دریاچه بختگان، گفت: در نشست شورای عالی آب کشور که به استان فارس و رفع مشکلات آن اختصاص دارد دریاچه های فارس مانند بختگان در اولویت قرار دارد.

وی ادامه داد: متاسفانه امروز وضعیت دریاچه های فارس مانند بختگان به هیچ عنوان مناسب نیست که باید با استفاده از روش های مناسب حقابه ها را پرداخت کرد.

استاندار فارس تصریح کرد: برداشت‌های بی‌رویه سبب شده تا عمق آب در برخی مناطق شهرستان استهبان به کمتر از ۵۰۰ متر برسد که این مهم مشکلات اجتماعی را به همراه داشته است.

افشانی با بیان اینکه برای صرفه‌جویی در آب کشاورزی نیز امسال طرح آبیاری نوین در  ۳۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان استهبان اجرا می‌شود، گفت: برای اجرایی شدن این طرح بزرگ ۸۵ درصد هزینه را دولت و مابقی را کشاورز پرداخت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه روش های مختلفی برای رفع مشکلات خشکسالی مد نظر قرار دارد، گفت: پرداخت حق نکاشت به کشاورزان، رهاسازی آب به تالاب‌ها، استفاده از پساب شهرها برای فضای سبز و صنعت شهرستان‌ها و همچنین استفاده آب از دریا برای صنعت، کشت‌های گلخانه‌ای و برخی محصولات کشاورزی از راه های مهم رفع مشکلات خشکسالی است.

استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص وضعیت صنعت و رفع مشکلات این مجموعه، افزود: جلسات رفع موانع تولید با دقت در استان برگزار می شود که خوشبختانه تاکنون نتایج قابل قبولی داشته است.

افشانی تصریح کرد: اجرای ۳۱۹ طرح با تخصیص ۴۴۶ میلیارد تومان تسهیلات از ثمرهای این جلسات است.

وی ادامه داد: طی شش ماهه نخست سال جاری در موضوع صادرات نیز با رشد ۱۰۴ درصدی مواجه بوده ایم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار