معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی:
تابناک: معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: هیچ‌گاه اجازه نمی‌دهیم که دانشگاه پیاده نظام جریان‌ها و تفکرات سیاسی بیرون از کشور باشد، بلکه معتقدیم که آنها باید در چارچوب مقررات انقلاب فرهنگی قدم بردارند.
کد خبر: ۳۴۰۹۱
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۲ 12 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، حجت‌الاسلام طه هاشمی در حاشیه گردهمایی کانون‌های فرهنگی و نشریات دانشجویی دانشگاه‌های آزاد سراسر کشور در جلسه پرسش و پاسخ که با حضور جمعی از معاونان و دانشجویان فعال فرهنگی برگزار شد، در پاسخ به سئوال دانشجویی مبنی بر اینکه چرا فاصله نسل‌ها میان معاونت‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها با دانشجویان باید زیاد باشد، اظهار کرد: حضور پیرمردی خوش اخلاق در سیستم دانشگاهی بهتر از وجود جوانی بسته و بداخلاق است و وقتی قرار بود نشریه ارغوان به خاطر یک سری سیاست‌کاری‌ تعطیل شود، معاونت فرهنگی از نسل‌های گذشته بود، از حقوق آن نشریه دفاع کرد.

وی ادامه داد: از جمله ملاک‌های ما برای انتخاب معاونان فرهنگی دانشگاه‌‌ها، فرهنگی بودن و دارا بودن شخصیت علمی آنهاست و مهمتر از همه اینکه به جریان‌های مختلف فکری نیز توجه ویژه‌ای کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه جنس افرادی که به عنوان معاونت فرهنگی دانشگاه‌ها انتخاب می‌شوند باید دانشگاهی باشد، افزود: داشتن چنین شخصیتی از ملزومات یک معاون فرهنگی است و در این راستا به توانمندی‌های مدیریتی و دیدگاه آنها توجه خاصی می‌کنیم.

وی ادامه داد: به این نتیجه رسیده‌ایم که حوزه فرهنگی دانشگاه‌ها به تغییرات زیادی از جمله، تغییر در نوع نگاه نسبت به موضوعات فرهنگی نیاز دارد که باید نسبت به دیگر حوزه‌ها متفاوت باشد.

هاشمی تصریح کرد: در گذشته در ارزیابی ارتقای واحدهای دانشگاهی و بررسی عملکرد یک رئیس هیچ توجهی به موضوع فرهنگ نمی‌شد، اما اکنون فرهنگ یکی از محورهای اصلی دانشگاه‌ها شده، به طوری که یکی از مهم‌ترین شاخصه‌ها این است که به طرح‌های ماندگار فرهنگی توجه بیشتری شود.

وی با اشاره به اینکه در دوره جدید مدیریتی، نشریات بیشتری مجوز فعالیت گرفته‌اند، بیان کرد: سال آینده نیز اگر مسئولان امر به ارتقای نشریات دانشجویی توجه ویژه‌ای نداشته باشند، قطعا پیگیری می‌کنیم.

این مسئول افزود: اگر سابقه فعالیت هر یک از معاونان فرهنگی دانشگاه‌ها در سال‌های گذشته خوب بوده، دیگر لزومی به تغییر آن فرد نیست.

وی با بیان اینکه شخصیت یک جامعه اگر دموکراتیک شد، دموکراسی حاکم می‌شود، خاطر نشان کرد: باید کاری کنیم که شخصیت افراد، فرهنگی شود، زیرا در یک نظام مردم‌سالار باید به سمتی گام برداشت که شخصیت آحاد مردم، دموکراتیک شود و نهادهای مدنی شکل گیرد.

هاشمی با اشاره به اینکه دانشجویان در تشکل‌های دانشجویی باید سیاست‌ورزی را یاد بگیرند نه سیاسی‌کاری را، اضافه کرد: هیچ‌گاه اجازه نمی‌دهیم که دانشگاه، پیاده نظام جریان‌ها و تفکرات سیاسی بیرون از کشور باشد، بلکه معتقدیم که آنها باید در چارچوب مقررات انقلاب فرهنگی قدم بردارند و هر فعالیت فرهنگی، سیاسی و اجتماعی باید بر پایه مقررات انجام شود.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار