کد خبر: ۳۴۰۹۸۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۳ 09 December 2016
مسؤول دبیرخانه استانی طرح ملی جنگلانه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: به همت تشکل مردم‌نهاد نهضت سبز زاگرس، 70 هزار بذر بلوط در منطقه ده‌بر آفتاب یاسوج کشت شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، امروز 19 آذر به نام روز جنگلانه نامگذاری و استان‌های سراسر کشور با حرکتی هماهنگ طرح ملی جنگلانه را در استان‌های خود اجرا کردند.

امید سجادیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از یاسوج، اظهار کرد: تشکل‌های مردم نهاد زیست محیطی با همکاری دیگر دستگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد امروز همگام با سایر استان‌های کشور طرح ملی جنگلانه را در استان اجرا کرد.

مسؤول دبیرخانه استانی طرح ملی جنگلانه در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این طرح امروز به همت تشکل مردم نهاد نهضت سبز زاگرس در یاسوج برگزار شد، افزود: در این طرح حدود یک صد نفر از تشکل‌های مردم نهاد، محیط زیست، منابع طبیعی و با حضور فرماندار بویر احمد اجرا شد.

وی ضرورت اجرای این طرح را توسعه گونه‌های صدمه و آسیب دیده جنگلی و بومی و منطقه عنوان کرد و گفت: طرح جنگلانه به منظور حفاظت و احیای جنگل‌ها و مراتع در سراسر کشور اجرا می‌شود.

این مسؤول، بلوط را گونه بومی و باسابقه کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد و بیان داشت: این گیاهی با ارزش طی سال‌های اخیر بر اثر بی‌توجهی، ناآگاهی و سوءاستفاده افراد، آتش‌سوزی و چرای بی‌رویه دام در جنگل‌ها دچار صدمه و آسیب زیادی شده است.

سجادیان با اشاره به اینکه این طرح در راستای ترمیم و احیای جنگل‌های صدمه دیده اجرا می‌شود، یادآور شد: قرار است 900 هکتار از جنگل‌های بلوط در کهگیلویه و بویراحمد احیا شود.

دبیر اجرایی نهضت سبز زاگرس کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که طرح به همت تشکل مردمی نهضت سبز زاگرس و با همکاری منابع طبیعی و محیط زیست در یاسوج برگزار شد، گفت: تشکل‌های مردمی خورشید عصر بیداری، رفتگران طبیعت، پیام آوران سرزمین دنا، نظام مهندسی استان، وحدت و مزرعه آخرت از دیگر تشکل‌های مردمی زیست محیطی فعال در اجرای این طرح بودند.

وی با تاکید بر اینکه حفاظت و توسعه جنگل و درختکاری باید در همه جامعه به یک فرهنگ تبدیل شود، خاطرنشان کرد: طرح ملی جنگلانه امروز به همت تشکل‌های مردمی در پنج هکتار از اراضی ملی ده برآفتاب یاسوج اجرا شد.

سجادیان ادامه داد: در این طرح 70 هزار بذر بلوط در این اراضی کاشته شد.

وی، یادآور شد: به دلیل اینکه جنگل‌های منطقه ده برآفتاب تابستان گذشته بر اثر آتش‌سوزی دچار صدمه و آسیب زیادی شدند طرح جنگلانه در آن منطقه اجرا شد.

سجادیان خاطرنشان کرد: طرح سبزگامان زاگرس به صورت همزمان توسط تشکل مردم نهاد سبزگامان در منطقه شلال‌دان گچساران نیز اجرا شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار