سرپرست اداره فنی و مهندسی آستان مقدس قم از بهره‌برداری شبستان حضرت زهرا(س) حرم مطهر حضرت معصومه(س) در سال ۹۷ خبر داد.
کد خبر: ۳۴۲۰۶۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۵ 11 December 2016
به گزارش تابناک قم، محمدجواد جهانگیرزاده پیش از ظهر امروز در مراسم نامگذاری شبستان حضرت زهرا(س) که با حضور آیت‌الله سعیدی برگزار شد، اظهار داشت: این شبستان با زیربنای بیش از هزار مترمربع و ظرفیت استقرار هزار زائر در شرایط خاص و 500 نفر در شرایط عادی درحال ساخت است.

سرپرست اداره فنی و مهندسی آستان مقدس قم با اشاره به محل شبستان حضرت زهرا(س) گفت: این شبستان در سطح زیرین صحن امام هادی(ع) قرار دارد همچنین این شبستان در سال 90 باهدف بهره‌مندی کامل از فضای حرم مطهر آغاز و در سال 91 وارد مرحله اجرایی شد.

وی بیان کرد: این پروژه در مجاورت ابنیه تاریخی قرار دارد به همین دلیل برای اینکه به این بناها خسارتی وارد نشود، این پروژه به‌دقت به‌وسیله ناظران و کارشناسان به اجر درآمد.

جهانگیر زاده با اشاره به امکانات این شبستان گفت: پیش‌بینی‌های لازم برای استفاده هر چه‌بهتر زائران از این شبستان صورت گرفته و امکاناتی از قبیل آسانسور، چهل دستگاه پله‌برقی پیش‌بینی و طراحی کامل تجهیزات سرمایشی و گرمایشی صورت گرفته است.

سرپرست اداره فنی و مهندسی آستان مقدس قم گفت: 35 میلیارد ریال تاکنون برای اجرای این پروژه هزینه شده و برای تزئینات داخلی آن 40 میلیارد ریال پیش‌بینی‌شده است همچنین اقدامات لازم برای معماری داخلی و تجهیز شبستان در دست انجام است.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود این شبستان در تابستان 97 به بهره‌برداری برسد و زائران بتوانند از آن استفاده کنند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار