داریوش اسماعیلی با اشاره به افزایش قیمت خودرو گفت:افزایش قیمت خودرو به بهانه گرانی ارز به هیچ وجه منطقی نیست/اعدام محکوم نفتیموجب فرار سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، تایید فقدان امنیت سرمایه‌گذاری در ایران، تداوم مشکلات معیشتی، شغلی و اقتصادی جامعه می‌شود.
کد خبر: ۳۴۲۰۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۷ 11 December 2016
خودروسازی بدون خارجی ها ممکن نیست
به گزارش تابناک فارس:داریوش اسماعیلی با اشاره به افزایش قیمت خودرو گفت:افزایش قیمت خودرو به بهانه گرانی ارز به هیچ وجه منطقی نیست، مگر ارز از چه زمانی افزایش یافته است،که با این سرعت در افزایش خودرو تاثیر داشته باشد، اگر به این صورت باشد روزانه با نوسانات نرخ ارز قیمت خودرو باید افزایش و کاهش داشته باشد.
نماینده مردم سروستان،کوار و خرامه در مجلس شورای اسلامی،افزود: مگر فرض بر این نیست که خودروها در داخل تولید می شوند و مقرر نشده که تولید خودرو داخلی شود، اگر خودروسازی به این میزان به ارز وابسته باشد، که اصل بنیان آن زیر سوال است.
اسماعیلی با بیان اینکه خودروسازی به تنهایی بدون همکاری سایر کشورها نمی تواند فعالیت کند، ادامه داد:خودروسازان باید با مشارکت کشورهای دیگر تولید را دنبال کنند، البته درصد بیشتر تولید باید متعلق به ایران باشد و از حداکثر توان قطعه سازان داخلی برای تولید استفاده شده و طراحی و پلت فرم داخلی بهره برده شود.
 
اعدام بابک زنجانی اشتباه است
نایب رییس کمیته امنیت ملی مجلس هشدار داد: با اعدام محکوم نفتی به مفسدان پیام قاطع داده می‌شود اما همزمان موجب فرار سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، تایید فقدان امنیت سرمایه‌گذاری در ایران، تداوم مشکلات معیشتی، شغلی و اقتصادی جامعه می‌شود.نماینده مردم لامرد در مجلس در واکنش به این پرسش که اگر صدور حکم اعدام زنجانی نوعی برنامه‌ریزی برای بازگرداندن پول‌های خارج شده از کشور باشد تحلیل‌تان چیست، گفت: این نوع برنامه‌ریزی همان آثار منفی بیان شده را دارد. اگر قصد مسئولان بازگرداندن 8000 میلیارد تومان پول ناپدید شده باشد باید متوجه باشند 40 - 50 هزار میلیارد تومان به کشور ضرر زده می‌شود به بیان روشن‌تر با اعدام زنجانی ناامنی و وحشت اقتصادی در سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به وجود می‌آید و همین مسئله مانع از تزریق سرمایه در کلان اقتصاد می‌شود.
 
مبارزه موازی دستگاه ها با آسیب های اجتماعی
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ضمن انتقاد از موازی‌کاری دستگاه‌های متولی ساماندهی آسیب‌های اجتماعی، گفت: متولی واحد و مشخصی برای ساماندهی و هماهنگ کردن برنامه‌های مقابله با آسیب‌های اجتماعی باید ایجاد شود.مسعود رضایینماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حوزه آسیب‌های اجتماعی معضلاتی چون حاشیه‌نشینی، اعتیاد، طلاق، زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست، قاچاق و غیره وجود دارد که یک دستگاه به تنهایی توان برطرف کردن آن را نخواهد داشت، اما متاسفانه معضل موازی کاری دستگا‌ها در این زمینه مشکل ساز شده است بنابراین یک دستگاه هماهنگ کننده لازم است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار